depth path

Dutch translation: routebeschrijving / routekaart

08:51 Apr 13, 2005
English to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology)
English term or phrase: depth path
Kan iemand me helpen met een goede benaming voor dit ding, in de zin:
a depth path is available on each page to indicate your current location within the site
Vast bedankt
Nicolette Ri (X)
Dutch translation:routebeschrijving / routekaart
Explanation:
geeft itt locatiebepaler iets meer aan, dat ook de weg naar de huidige locatie wordt aangegeven

(kan iemand niet iets moois bedenken à la Klein Duimpje en broodkruimels...)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 4 mins (2005-04-13 09:56:14 GMT)
--------------------------------------------------

Is al bedacht! broodkruimelpad, zie http://www.2c.nl/nl/nieuwsbrief/010903/item1.html
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
dank je wel voor je link, ik zal het echter op hiërarchisch pad houden, liever geen sprookjes in mijn tekst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3routebeschrijving / routekaart
Harry Borsje
3locatiebepaler
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
locatiebepaler


Explanation:
Een geijkte vertaling ben ik nog niet tegengekomen, dus het wordt wat behelpen. Dat verdraaide Engels soms, elk woord kun je ermee samenstellen.
'Locatiebepaler' is niet meteen het mooiste woord maar geeft m.i. wel goed aan waarvoor het dient in deze context.


Een beetje zoals in volgend voorbeeld:

... Door een geïntegreerde ‘locatiebepaler’ ziet de beheerder op de meldkamer meteen waar de docent zich op dat moment bevindt en kan van hieruit het ...
www.management-info.nl/juli04/art4.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
routebeschrijving / routekaart


Explanation:
geeft itt locatiebepaler iets meer aan, dat ook de weg naar de huidige locatie wordt aangegeven

(kan iemand niet iets moois bedenken à la Klein Duimpje en broodkruimels...)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 4 mins (2005-04-13 09:56:14 GMT)
--------------------------------------------------

Is al bedacht! broodkruimelpad, zie http://www.2c.nl/nl/nieuwsbrief/010903/item1.html

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54
Grading comment
dank je wel voor je link, ik zal het echter op hiërarchisch pad houden, liever geen sprookjes in mijn tekst.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search