International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Scope of Work

Dutch translation: niet vertalen

10:19 Nov 27, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Law: Contract(s)
English term or phrase: Scope of Work
Support Portal and Helpdesk Services: Scope of Work
NelD
Dutch translation:niet vertalen
Explanation:
het zijn letterlijk de uit te voeren werken, maar deze term wordt m.i. niet vertaald. Ik ben dit vaak tegengekomen in vertalingen voor grote banken e.d. en die willen nooit een vertaling.
Zie ook de vele hits op google.nl
Selected response from:

Alice Saunders (X)
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4werkgebied
Katrien De Clercq
3 +1reikwijdte van het werk
Jan Willem van Dormolen
4niet vertalen
Alice Saunders (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
scope of work
werkgebied


Explanation:
http://www.vb-dw.com/content.asp?id=211

http://www.keybite.nl/cgi-bin/download.asp?id=19454



Katrien De Clercq
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Margreet Logmans (X): aandachtsveld zou ook kunnen, ik vertaal soms ook met werkbereik; komt allemaal op hetzelfde neer, maar de ene term past soms iets beter dan de andere.
2 mins
  -> Bedankt, Margreet!

agree  Jack den Haan: Lijkt mij een prima vertaling!
3 mins
  -> Bedankt, Jack!

agree  Alice Saunders (X): Als het vertaald wordt, dan is dit een goede oplossing
24 mins
  -> Dank je, Alice!

agree  reebecca (X)
27 mins
  -> Dank je, Rebecca!

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scope of work
niet vertalen


Explanation:
het zijn letterlijk de uit te voeren werken, maar deze term wordt m.i. niet vertaald. Ik ben dit vaak tegengekomen in vertalingen voor grote banken e.d. en die willen nooit een vertaling.
Zie ook de vele hits op google.nl

Alice Saunders (X)
France
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Ben zelf helemaal niet zo preuts/puristisch wat betreft het gebruik van het Engels in het Nederlands. De klant kan wat mij betreft Chinees krijgen als hij dat wil. In dit geval lijkt het mij echter niet nodig het Engels te handhaven.
8 mins
  -> gezien de rest van de context, heb je misschien wel gelijk. Ik zou het even overleggen met de klant

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
scope of work
reikwijdte van het werk


Explanation:
Zou in bepaalde context ook kunnen.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: In principe mee eens, maar deze context lijkt mij daarvoor niet zo geschikt.
12 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search