engage with advertising

Dutch translation: in aanraking komen met

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:engage with advertising
Dutch translation:in aanraking komen met
Entered by: Willemina Hagenauw

12:07 May 17, 2018
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / GDPR related
English term or phrase: engage with advertising
The sentence is from a policy regarding the GDPR - what else? - and goes:
Definitions:
Consumers means members of the public who may engage with advertising.
I find it really hard to find a fitting translation for "engate with" in this context.
Bezighouden, bekijken, etc. do not seem to fit the bill completely. Anyone?
Willemina Hagenauw
in aanraking komen met
Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2018-05-17 13:26:46 GMT)
--------------------------------------------------

engage in = in contact komen (bewust, actief)

engage with = in aanraking komen (onbewust, passief)
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Mooie oplossing. Bedankt voor ieder's bijdrage!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2in aanraking komen met
freekfluweel
3 +1interacteren met advertenties; interactie hebben met advertenties
Kitty Brussaard
3advertenties te zien krijgen
Lars Derks
3in contact komen met
Sarah Dewilde
Summary of reference entries provided
gaat verder
Barend van Zadelhoff

Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
in contact komen met


Explanation:
dat in contact komt met, dat bereikt wordt door, blootgesteld wordt aan reclame/publiciteit

Sarah Dewilde
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
in aanraking komen met


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2018-05-17 13:26:46 GMT)
--------------------------------------------------

engage in = in contact komen (bewust, actief)

engage with = in aanraking komen (onbewust, passief)

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mooie oplossing. Bedankt voor ieder's bijdrage!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Lijkt me inderdaad de vertaling die hier het beste past.
23 mins
  -> Dankjewel!

agree  Gerard de Noord
45 mins
  -> Dankjewel!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
advertenties te zien krijgen


Explanation:
Eventueel advertenties aangeboden krijgen. Deze opties laten ook nog de mogelijkheid open dat je op de advertentie kunt of moet klikken.

Lars Derks
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
interacteren met advertenties; interactie hebben met advertenties


Explanation:
Het gaat hier volgens mij specifiek om de interactie van consumenten met online reclame-uitingen (internetadvertenties). Door ze te bekijken (erop te klikken) worden er automatisch (persoons)gegevens verzameld en dat is uiteraard relevant in de context van privacy.

De voorgestelde vertalingen zijn misschien niet echt fraai, maar beide opties dekken wat mij betreft wel de lading en de gemiddelde marketeer zal hier in ieder geval niet vreemd van opkijken.

Zie ook onderstaande voorbeelden.

Engagement ads
Naast de heel gerichte manier van adverteren is het voor grotere bedrijven ook mogelijk om een groter publiek aan te spreken via advertenties op Facebook. Zo zijn er engagement ads die op de homepage van Facebook worden geplaatst, waar de gebruiker er mee kan interacteren.
https://zakelijk.infonu.nl/onderneming/88416-het-verdienmode...

Google heeft zelf onderzoek gedaan naar hoe conversie (het omzetten van interesse in actie, in dit geval het doen van aankopen) in zijn werk gaat. Conclusie: er is een grote invloed van zogenaamde micro-moments op het doen van aankopen. En deze micro-moments worden op hun beurt weer gevoed door het gebruik van smartphones.

Dus Google is gaan kijken naar de manier waarop mensen met advertenties interacteren. Opvallend resultaat: 1 op de 5 mensen probeert te interacteren met advertenties, dus de aankoopfunctie wordt uitgevouwen wanneer mensen ermee interacteren.
http://nl.pcmag.com/google-1/2029/news/mobiele-zoekresultate...

De normale manier om de relevantie en de klikfrequentie op Facebook te vergroten, is door een beetje kieskeurig te zijn met je advertentietargeting. Hoe saai je gesponsorde inhoud ook is, als je deze maar voor een doelgericht genoeg publiek krijgt, zullen ze er wel mee interacteren. Bijvoorbeeld getrouwde tandartsen, geïnteresseerd in nieuwe technieken in gebitsprotheses. Ik zou niet doorklikken of commenten, maar zij wellicht wel.
https://bloeise.nl/echt-doelgroep-verbinden-zo-versla-facebo...

Al langere tijd is het mogelijk op Facebook doelgroepen aan te maken met personen die interactie hebben gehad met een video, leadadvertentie of canvasadvertentie. Sinds kort biedt het platform ook de mogelijkheid lijsten te maken van mensen die interactie hebben gehad met de Facebook-pagina of advertenties. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om specifieke advertenties te tonen aan een nog relevantere doelgroep of om advertentiekosten te besparen door personen waarmee interactie is geweest juist uit te sluiten van de campagnes.
https://www.marketingfacts.nl/berichten/creatief-gebruik-van...

Vanaf 25 mei 2018 gaat de Autoriteit Persoonsgegevens streng controleren of bedrijven, bureaus en marketeers wel zorgvuldig met persoonsgegevens omgaan. In online reclame draait tegenwoordig alles om data en profilering op basis van persoonsgegevens. Daarom dreigt de helft van alle digitale reclame te verdwijnen, meldde Adformatie in september na een noodkreet van IAB.
https://www.frank.news/2017/11/09/privacywet-toestemming-kan...

Telkens wanneer u klikt op onze advertenties, gebruikmaakt van onze apps, onze websites en webpagina's bezoekt of andere digitale middelen gebruikt, verzamelen wij, onze dienstenleveranciers en onze partners op geautomatiseerde wijze bepaalde gegevens, onder meer door gebruik te maken van cookies en web beacons. Tot de op deze wijze verzamelde gegevens behoren mogelijk: IP-adres, browsertype, besturingssysteem, verwijzende URL's en gegevens over uw gebruik van onze digitale middelen. Een “cookie” is een tekstbestandje dat door een webserver op de harde schijf van een computer wordt geplaatst. Een “web beacon,” ook wel Internet tag, pixel tag of clear GIF genoemd, wordt gebruikt om informatie terug te sturen naar een webserver.
https://www.mastercard.nl/nl-nl/about-mastercard/what-we-do/...

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2018-05-27 13:52:09 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik kwam zojuist de volgende voorbeelden nog tegen i.v.m. een soortgelijke tekst waarmee ik momenteel bezig ben:

Interacties met onze advertenties (bijvoorbeeld indien u een interactie hebt met een van onze advertenties op een website van een derde partij, kan het zijn dat we informatie over deze interactie krijgen).
https://www.nestle.nl/info/privacyverklaring

Oké kan persoonsgegevens verzamelen via verschillende bronnen, waaronder:
(...)
Uw interactie met online gerichte inhoud (zoals advertenties) die door Oké, of door dienstverleners namens Oké, wordt aangeboden via applicaties of websites van derden.
https://okebv.nl/privacyverklaring/

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barend van Zadelhoff: Dat zou het jargon kunnen zijn https://www.tomorrowmobile.nl/hoe-consumenten-engagen-en-int... Anyway, er wordt iets mee gedaan.
21 hrs
  -> Thnx, Barend.




Reference comments


1 day 3 hrs peer agreement (net): +1
Reference: gaat verder

Reference information:
tenzij het duidelijk is dat de context anders uitwijst

'engage with' gaat volgens mij verder dan wat in de antwoorden wordt genoemd: (being exposed to)

Je onderneemt actie op die reclame / je doet er iets mee
Letterlijk: in contact treden met

reageren op
doorgaan op
aandacht besteden aan
en dergelijke

If they are earning more money through fewer ad placements they can clear their site of the invasive advertising that users dislike. This should improve the online experience and mean users are more likely to engage with advertising as they are only seeing one or two ads per browsing session, improving ROI for advertisers. And so the circle continues.

http://digitalmarketingmagazine.co.uk/digital-marketing-feat...

Children do engage with advertising when there is perceived value - either transactional or entertainment 10. Creating a sense of purpose is critical to amplify engagement

https://www.slideshare.net/OutreachDigital/marketing-to-the-...

According to the Meredith, 50% of consumers who engage with advertising through one of its titles online end up visiting a store within 24 hours.

https://adexchanger.com/publishers/merediths-newfront-its-ti...

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Kitty Brussaard: Goed punt inderdaad. Het gaat inderdaad om de 'interactie' met online advertenties.
1 day 3 hrs
  -> Thank you.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search