Binding term sheet

Dutch translation: bindend beginselakkoord

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Binding term sheet
Dutch translation:bindend beginselakkoord
Entered by: Robert Rietvelt

10:39 Dec 8, 2018
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Bindende lijst van voorwaarden
English term or phrase: Binding term sheet
Als in: This is for discussion purposes only and shall form the basis for a Binding Term Sheet / Upon incorporation of the Consortium, the Consortium will hold a board meeting in order to decide on the taking over this Binding Term Sheet, inclusive of its rights and obligations born out of the present Binding Term Sheet and in the Confidentiality Agreement defined under (C)

Onvertaald laten?
Robert Rietvelt
bindend beginselakkoord
Explanation:
Dit is bij mijn weten de strekking van deze term.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 7 hrs (2018-12-09 18:30:34 GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijv. ook https://en.wikipedia.org/wiki/Term_sheet.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 1 hr (2018-12-10 11:55:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

In de 'term sheet' leggen partijen de door hen bereikte overeenstemming vast over de belangrijkste voorwaarden die zij in de beoogde overeenkomst wensen op te nemen. Dit (puntsgewijze) overzicht van voorwaarden hoeft niet uitputtend te zijn. Het is in essentie een 'akkoord op hoofdlijnen' en e.e.a. wordt in de uiteindelijke/definitieve overeenkomst nader uitgewerkt en vastgelegd. De 'term sheet' heeft over het algemeen een niet-bindend karakter maar kan, zoals in dit geval, ook een bindend karakter hebben.

Wat mij betreft dekt 'bindende contractuele voorwaarden' deze lading niet en klinkt juridisch gezien zelfs merkwaardig. Contractuele voorwaarden, i.e. voorwaarden die onderdeel vormen van een overeenkomst, zijn per definitie bindend zodra de overeenkomst is getekend. Het idee is hier eerder dat partijen bindende overeenstemming hebben bereikt over de belangrijkste voorwaarden die in de nog op te stellen overeenkomst zullen worden opgenomen.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 4 hrs (2018-12-10 14:41:36 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

FWIW, de term "term sheet" wordt inderdaad ook regelmatig onvertaald gelaten. In dit geval zou je dus ook kunnen opteren voor: bindende term sheet. Met "term sheet" al dan niet tussen enkele aanhalingstekens geplaatst of gecursiveerd.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bindende contractuele voorwaarden
Willem Wunderink
3bindend beginselakkoord
Kitty Brussaard


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
binding term sheet
bindende contractuele voorwaarden


Explanation:
Wij noemen de titel van het document, zonder 'sheet' te vertalen.

Willem Wunderink
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven
8 hrs

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
binding term sheet
bindend beginselakkoord


Explanation:
Dit is bij mijn weten de strekking van deze term.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 7 hrs (2018-12-09 18:30:34 GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijv. ook https://en.wikipedia.org/wiki/Term_sheet.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 1 hr (2018-12-10 11:55:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

In de 'term sheet' leggen partijen de door hen bereikte overeenstemming vast over de belangrijkste voorwaarden die zij in de beoogde overeenkomst wensen op te nemen. Dit (puntsgewijze) overzicht van voorwaarden hoeft niet uitputtend te zijn. Het is in essentie een 'akkoord op hoofdlijnen' en e.e.a. wordt in de uiteindelijke/definitieve overeenkomst nader uitgewerkt en vastgelegd. De 'term sheet' heeft over het algemeen een niet-bindend karakter maar kan, zoals in dit geval, ook een bindend karakter hebben.

Wat mij betreft dekt 'bindende contractuele voorwaarden' deze lading niet en klinkt juridisch gezien zelfs merkwaardig. Contractuele voorwaarden, i.e. voorwaarden die onderdeel vormen van een overeenkomst, zijn per definitie bindend zodra de overeenkomst is getekend. Het idee is hier eerder dat partijen bindende overeenstemming hebben bereikt over de belangrijkste voorwaarden die in de nog op te stellen overeenkomst zullen worden opgenomen.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 4 hrs (2018-12-10 14:41:36 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

FWIW, de term "term sheet" wordt inderdaad ook regelmatig onvertaald gelaten. In dit geval zou je dus ook kunnen opteren voor: bindende term sheet. Met "term sheet" al dan niet tussen enkele aanhalingstekens geplaatst of gecursiveerd.

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 153
Grading comment
Bedankt
Notes to answerer
Asker: Had ik ook al gevonden. Volgens mij is het antwoord van Willem de omschrijving ervan.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search