default for the relief demanded herein

Dutch translation: zal bij verstek vonnis tegen u worden gewezen, waarbij het geëiste zal worden toegekend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:default for the relief demanded herein
Dutch translation:zal bij verstek vonnis tegen u worden gewezen, waarbij het geëiste zal worden toegekend
Entered by: Iris70

14:55 Apr 13, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: default for the relief demanded herein
Should you fail to answer to court, *judgement will be taken against you by default for the relief demanded herein.*

Stukje uit een persbericht van een rechtzaak.

MTIA,
Iris
Iris70
zal bij verstek vonnis tegen u worden gewezen, waarbij het geëiste zal worden toegekend
Explanation:
In civiele rechtzaken gaat de rechter in principe uit van hetgeen wordt aangedragen door de partijen. Als een van de partijen verstek laat gaan, krijgt de ander dus in principe 'gelijk'.
Selected response from:

Klaas Levelt
Grading comment
Bedankt allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zal bij verstek vonnis tegen u worden gewezen, waarbij het geëiste zal worden toegekend
Klaas Levelt
3zal uitspraak (tegen u) gedaan worden in uw afwezigheid
Tina Vonhof


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zal uitspraak (tegen u) gedaan worden in uw afwezigheid


Explanation:
voor de compensatie die bij deze gevraagd/geëeist wordt.

judgement by default = uitspraak in afwezigheid van de gedaagde partij.


    Reference: http://www.rikai.com/wordmap/judgement_by_default%23n%251
Tina Vonhof
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zal bij verstek vonnis tegen u worden gewezen, waarbij het geëiste zal worden toegekend


Explanation:
In civiele rechtzaken gaat de rechter in principe uit van hetgeen wordt aangedragen door de partijen. Als een van de partijen verstek laat gaan, krijgt de ander dus in principe 'gelijk'.

Klaas Levelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bedankt allebei!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search