prenuptial agreements

Dutch translation: huwelijkse voorwaarden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prenuptial agreements
Dutch translation:huwelijkse voorwaarden
Entered by: Anneke Panel (X)

09:42 Oct 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / divorce law
English term or phrase: prenuptial agreements
mensen die de prenuptial agreements stilletjes in hun koffer pakken als ze op huwelijksreis gaan
Leontine Elbers
huwelijkse voorwaarden
Explanation:
.
Selected response from:

Anneke Panel (X)
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7huwelijkse voorwaarden
Anneke Panel (X)
4 +3huwelijkscontract
IDEAD Transl
4 +1voorhuwelijkse overeenkomst
Veerle Gabriels
3 +1huwelijksvoorwaarden gemaakt voor het huwelijk
Willemina Hagenauw
3 +1huwelijkse voorwaarden
Luuk Arens


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
huwelijkse voorwaarden


Explanation:
.

Anneke Panel (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pasteur: waarbij huwelijkscontract me ook correct lijkt, maar huwelijkse voorwaarden is het bekendst
1 hr

agree  Harry Borsje: ... met de gedachte, dat ze die al heel snel nodig zullen hebben
1 hr

agree  Magda Talamini
1 hr

agree  Joost Simons
1 hr

agree  vixen
1 hr

agree  Evelyn Leenen-van Dijk
1 day 10 hrs

agree  Huijer
1 day 23 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
huwelijkse voorwaarden


Explanation:


Luuk Arens
Mozambique
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Talamini
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
huwelijkscontract


Explanation:
Een huwelijkscontract (ook: huwelijksvoorwaarden) is een contract waarin vóór het huwelijk een aantal zaken worden vastgelegd i.v.m. de bezittingen van elke partij. Een dergelijk contract wordt vooral aangegaan wanneer een van de partijen bijv. een groter vermogen heeft en bij een eventuele echtscheiding meer verlies zou lijden.

IDEAD Transl
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: de huwelijkse voorwaarden zijn de inhoud, het contract is het papier waarop ze geschreven staan en dat je in je koffer kunt stoppen.
6 hrs

agree  mariette (X): "overeenkomst aangaande huwelijkse voorwaarden" (Van Dale)
10 hrs

agree  Antoinette Verburg
10 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
huwelijksvoorwaarden gemaakt voor het huwelijk


Explanation:
People who secretly pack their prenuptial agreements when they go on honeymoon.

Is een mogelijkheid

Willemina Hagenauw
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollis clyde
1666 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
voorhuwelijkse overeenkomst


Explanation:
nuptial = huwelijk
ik denk dat het hier gaat om afspraken die gemaakt werden vóórdat het huwelijk gesloten werd

Veerle Gabriels
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollis clyde
1666 days
The asker has declined this answer




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search