confidential and proprietary information

Dutch translation: vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:confidential and proprietary information
Dutch translation:vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie
Entered by: Wolter Jetten

10:12 Jan 20, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: confidential and proprietary information
Owner proposes to disclose certain of its confidential and proprietary information (the "Confidential Information") to Recipient.
Renate van den Bos
vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie
Explanation:
(gebaseerd op jarenlange vertaalervaring)
Selected response from:

Wolter Jetten
Netherlands
Grading comment
Bedankt allemaal, deze vond ik toch de beste!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie
Wolter Jetten
3 +2vertrouwelijke informatie en info waarop een intellectueel eigendomsrecht rust
Gosse
3 +2vertrouwelijke informatie en informatie over eigendomsrechten
Henk Peelen
4vertrouwelijke en auteursrechtelijke informatie
Anjo Sterringa
4vertrouwelijke en eigendomsinformatie
Chantal Henno
1informatie die vertrouwelijk is over de correcte gang van zaken.
11thmuse


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vertrouwelijke en eigendomsinformatie


Explanation:
zo zou ik het zeggen,
groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
vertrouwelijke informatie en informatie over eigendomsrechten


Explanation:
Kan eventueel ook. Legt iets meer de nadruk op de eigendomsrechten, een "rode vlag" die de lezer waarschuwt dat hij / zij niet te min moet denken over de serieusheid van deze informatie.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X)
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
vertrouwelijke informatie en info waarop een intellectueel eigendomsrecht rust


Explanation:
Ik vermoed dat met "proprietary information" een intellectueel eigendomsrecht bedoeld wordt.
Ik heb even kort gegoogled maar daar teveel treffers gekregen om snel een treffend voorbeeld te vinden.

Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: zonder een
8 mins

agree  Nicolette Ri (X): sorry ik trek terug wat ik gezegd heb, het kan waarschijnlijk wel
30 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vertrouwelijke en auteursrechtelijke informatie


Explanation:
of: en auteursrechtelijk beschermde informatie

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 132

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vertrouwelijke en bedrijfseigen informatie


Explanation:
(gebaseerd op jarenlange vertaalervaring)

Wolter Jetten
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 53
Grading comment
Bedankt allemaal, deze vond ik toch de beste!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Dit lijkt me een goed oplossing. Het "auteursrecht" berust waarschijnlijk bij het bedrijf, niet een persoon.
4 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
informatie die vertrouwelijk is over de correcte gang van zaken.


Explanation:
propriety is niet alleen eigendom. Dit is gewoon bedoeld om de blik te verbreden. Eigendomsrecht zal wel kloppen, maar je weet nooit, misschien klikt deze opeens wel lekker in de context.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 777




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search