regulatory agency requirements

Dutch translation: voorschriften van regulerende instanties

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:regulatory agency requirements
Dutch translation:voorschriften van regulerende instanties
Entered by: Bianca Adriaensen

07:30 Apr 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: regulatory agency requirements
Deze zin staat als volledig losstaande kreet in een opsomming van wat er allemaal in een Appendix te lezen valt:

"Appendix Z contains a comprehensive body of reference information regarding the safe operation of Product BlaBla, including:
- hazardous conditions
- "regulatory agency requirements"
- locations and descriptions of labels
- fault conditions

In de Appendix zelf wordt er echter met geen woord meer over gerept...
Ik heb zo'n vaag gevoel dat de brontekst al een vertaling van een vertaling is....

De Duitse vertaling volgens de glossaries hier: "Rechtliche Hinweise und Warenzeichen". Maar de handelsmerken worden elders opgesomd en niet in de betreffende Appendix....

Wie helpt me uit de brand?

Groetjes,
Bianca
Bianca Adriaensen
vereisten van regulerende instanties
Explanation:
Bij de technische gegevens van een product hoort vaak een hoofdstukje over de normen en overheidsvoorschriften waar het product aan voldoet.
Selected response from:

Klaas Levelt
Grading comment
Het is een gulden middenweg geworden, die mooi in het rijtje past: voorschriften van regulerende instanties.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vereisten van regelgevende instanties
Jack den Haan
4voorschriften van reguleringsinstanties
hirselina
4vereisten van regulerende instanties
Klaas Levelt
3wettelijke voorschriften
Harry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wettelijke voorschriften


Explanation:
NB ik vind, dat ze hier wel erg veel verschillende zaken in één bijlage (bij wat?) stoppen. (een bijlage Z wordt standaard gebruikt bij Europese geharmoniseerde normen e.d., maar ik hoop, dat dat hier niet het geval is...)

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vereisten van regulerende instanties


Explanation:
Bij de technische gegevens van een product hoort vaak een hoofdstukje over de normen en overheidsvoorschriften waar het product aan voldoet.

Klaas Levelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Het is een gulden middenweg geworden, die mooi in het rijtje past: voorschriften van regulerende instanties.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voorschriften van reguleringsinstanties


Explanation:
Ik zou het zeer algemeen houden.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vereisten van regelgevende instanties


Explanation:
Vooruit, laat mij ook maar een duit in het zakje doen...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 18




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search