signal tower assy

Dutch translation: signaaltoren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:signal tower assy
Dutch translation:signaaltoren
Entered by: Bianca Adriaensen

21:11 Apr 30, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: signal tower assy
Vreemde term in een opsomming van onderdelen van een lasergeleide printer voor het bedrukken van verpakkingen.... De volgende term is "signal tower cable".... Beide onderdelen worden verder nergens meer genoemd.

Nemen we aan dat "Assy" = Assembly, wat is dan potjandorienoggisantoeseg een "signal tower" in deze context?

Bron: lastige AmE handleiding over lasers die zonder probleemski per minuut de THT-datum op 150 doosjes Cup-a-Soup kunnen branden.

Vraag afkomstig van: een gestresste collega die in 30 pagina's PDF nog niet één volzin is tegengekomen... met nog 130 pagina's te gaan...
Bianca Adriaensen
signaaltoren(constructie)
Explanation:
Het wordt naar andere talen ook letterlijk vertaald, en in het nederlands komt "signaaltoren" in alle maten voor.

Internetreferentie 2:
VeilingKijker (zoeken)... 12/04, met foto, speldje vucko sarajevo 1984 geel (st70) (Qoop, € 1,50). 01/05, met foto, abb signaaltoren (Marktplaats, € 20,00). ...
www.veilingkijker.nl/?actie=zoeken&zoekopdracht=t70 - 32k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Marktplaats: Elektronica onderdelen... Aangeboden: Zware RCA diode Type 40209, doe een bod o... 29-05-2004, 24, Ja. Aangeboden: ABB signaaltoren, 30 euro, 29-05-2004, 32, Ja. Aangeboden: Div. ...
www.emarktplaats.nl/markt/ elektronica/onderdelen.htm?oudei=15 - 20k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
And the winner is: het kale "signaaltoren" (dus zonder toevoeging van "constructie").
Thanks once again, Henk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2signaaltorenassemblage, signaalmastassemblage
Jack den Haan
3 +1signaaltoren(constructie)
Henk Peelen
3LED-signaallamp
Harry Borsje


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
signaaltoren(constructie)


Explanation:
Het wordt naar andere talen ook letterlijk vertaald, en in het nederlands komt "signaaltoren" in alle maten voor.

Internetreferentie 2:
VeilingKijker (zoeken)... 12/04, met foto, speldje vucko sarajevo 1984 geel (st70) (Qoop, € 1,50). 01/05, met foto, abb signaaltoren (Marktplaats, € 20,00). ...
www.veilingkijker.nl/?actie=zoeken&zoekopdracht=t70 - 32k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Marktplaats: Elektronica onderdelen... Aangeboden: Zware RCA diode Type 40209, doe een bod o... 29-05-2004, 24, Ja. Aangeboden: ABB signaaltoren, 30 euro, 29-05-2004, 32, Ja. Aangeboden: Div. ...
www.emarktplaats.nl/markt/ elektronica/onderdelen.htm?oudei=15 - 20k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


    Reference: http://www.proz.com/?sp=mt&just_sp=&inline=&eid_s=
    Reference: http://www.google.be/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
And the winner is: het kale "signaaltoren" (dus zonder toevoeging van "constructie").
Thanks once again, Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Ja, de term 'constructie' gebruik ik ook vaak.
4 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
signaaltorenassemblage, signaalmastassemblage


Explanation:
Waarschijnlijk een torentje of kleine mast op het apparaat die d.m.v. gekleurde LED's lichtsignalen (laserbundels) afgeeft of opvangt. Durf m'n hand niet in het vuur te steken voor de juiste Nederlandse term, maar deze lijken mij acceptabel.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-04-30 21:42:36 GMT)
--------------------------------------------------

1. erratum: (laserbundels?)
2. Ik denk dat je de term \'assemblage\' (of \'constructie\', zoals Henk voorstelt) zonder probleemski ook wel weg zou kunnen laten ;-)




    Reference: http://www.packworld.com/articles/Products/10573.html
    Reference: http://industrial.panasonic.com/ww/products_e/product_cat2/A...
Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
13 mins
  -> Thanks Henk

agree  Leo te Braake | dutCHem: daadwerkelijk een mast volgens je 2e ref. Het staat op de foto, en in de afmetingen wordt hij weggelaten. Persoonlijk zou ik het een opzetstuk noemen (voor signaallampen). toren of mast is in NL te groot.
12 hrs
  -> Ja, daar kan ik inkomen.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
LED-signaallamp


Explanation:
assembly betekent hier m.i. 'het complete ding' (geassembleerd) en dus geen assemblage (het assembleren); als dat ding dan bestaat uit een serie LED's die de functie hebben van een meer-kleuren signaallamp, zoals op grotere machines wordt toegepast, kom ik op bovenstaande term

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Niet oneens met je oplossing. Wel n kanttekening bij opm. over 'assemblage'. De GVD (nee, geen vloek, even if there is no rest for the wicked on Sundays [knipoog > Christopher mocht hij deze vraag ook volgen!] geeft: door samenvoeging geassembleerd prod.
11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search