pencil selling

Dutch translation: visuele hulpmiddelen gebruiken bij verkopen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pencil selling
Dutch translation:visuele hulpmiddelen gebruiken bij verkopen
Entered by: Jan Willem van Dormolen

08:47 Apr 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: pencil selling
The discipline which is also referred to as ‘pencil selling’ (visualisation sale), i.e. the use of visual aids in sales, would in reality be something you could easily learn
Renate van den Bos
visuele hulpmiddelen
Explanation:
Je moet niet proberen deze specifiek Engelse uitdrukking te vertalen - het is gewoon het gebruikmaken van visuele hulpmiddelen. Affiches, belettering, projecties, kioskschermen, wat niet al.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4visuele hulpmiddelen
Jan Willem van Dormolen
4 -1potloodventen
Pierre Grabowski (X)
3 -1beamermethode, projectormethode
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
potloodventen


Explanation:
sales by using visual aids, normally the product or related items

Pierre Grabowski (X)
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Linda Flebus: heeft dit niet de verkeerde (sexuele) connotatie ?
1 min
  -> OOPs! yep, bar my response

agree  Henk Peelen: :-)
3 mins

disagree  Jan Willem van Dormolen: Je zegt het zelf al: dit is niet de juiste vertaling...
1 hr

disagree  Channa Montijn: kan een glimlach nauwelijks onderdrukken...
5 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
beamermethode, projectormethode


Explanation:
lijkt me een mogelijke vertaling.
pencil is ook een lichtbundel, vandaar. beamerverkopen of beamerverkoop lijkt me niet goed: doet denken ahet verkopen van beamers.

Overigens lijkt optloodventen me evenmin de juiste vertaling.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Er zijn meer visuele technieken dan alleen projectie.
1 hr
  -> aangezien ik denk dat met "pencil" de lichtstraal van de projector wordt bedoeld, lijken belettering en zo me af te vallen!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
visuele hulpmiddelen


Explanation:
Je moet niet proberen deze specifiek Engelse uitdrukking te vertalen - het is gewoon het gebruikmaken van visuele hulpmiddelen. Affiches, belettering, projecties, kioskschermen, wat niet al.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 45
Grading comment
bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Flebus: precies
1 hr

agree  Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
3 hrs

agree  Francina
3 hrs

agree  Channa Montijn: dekt de lading prima
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search