Marketing authorisation holder

Dutch translation: vergunninghouder voor marktintroductie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Marketing authorisation holder
Dutch translation:vergunninghouder voor marktintroductie
Entered by: Henk Peelen

06:42 Apr 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Marketing authorisation holder
Is dit hetzelfde als een licentiehouder?
Ingrid Collet
vergunninghouder voor marktintroductie
Explanation:
zou kunnen.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-15 09:22:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bij marktintroductie moet je daarbij niet uitsluitend denken aan het moment van het fysiek op de markt brengen, maar (een gedeelte van) het gehele proces dat verband houdt met het op elkaar afstemmen van product en markt. Dit proces begint al voordat je een product begint te ontwerpen / ontwikkelen: marktonderzoek en eventueel het voorzichtig \"bewerken\" van de markt voor je ideëen / product. Wanneer de contouren van het product en afzetgebied / markt en het tijdstip van fysieke introductie duidelijker worden, wordt de marktbewerking vaak intensiever en blijft redelijk intensief wanneer het product op de markt is.

De dikke vandalen geedt marktanalyse als synoniem voor marketing. Lijkt me ook niet helemaal correct. Marktbewerking is een vrij veilige vertaling van marketing, misschien wel de beste.
Niet vertalen vind ik een hellend vlak.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank je
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3geauthoriseerde verkoper/dealer
Peter Quite
3vergunninghouder voor marktintroductie
Henk Peelen


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vergunninghouder voor marktintroductie


Explanation:
zou kunnen.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-15 09:22:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bij marktintroductie moet je daarbij niet uitsluitend denken aan het moment van het fysiek op de markt brengen, maar (een gedeelte van) het gehele proces dat verband houdt met het op elkaar afstemmen van product en markt. Dit proces begint al voordat je een product begint te ontwerpen / ontwikkelen: marktonderzoek en eventueel het voorzichtig \"bewerken\" van de markt voor je ideëen / product. Wanneer de contouren van het product en afzetgebied / markt en het tijdstip van fysieke introductie duidelijker worden, wordt de marktbewerking vaak intensiever en blijft redelijk intensief wanneer het product op de markt is.

De dikke vandalen geedt marktanalyse als synoniem voor marketing. Lijkt me ook niet helemaal correct. Marktbewerking is een vrij veilige vertaling van marketing, misschien wel de beste.
Niet vertalen vind ik een hellend vlak.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70
Grading comment
Dank je

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
marketing authorisation holder
geauthoriseerde verkoper/dealer


Explanation:
Die marktintroductie zie ik in de bronterm niet terug, marketing is toch wat breder dan alleen de marktintroductie.

Of mijn suggestie goed is zou ik echter zo zonder context ook niet durven zeggen. Je zou ook nog kunnen denken aan (officiële) importeur, erkend dealer, etc.

Peter Quite
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search