a girl’s best friend

Dutch translation: a girl's best friend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a girl’s best friend
Dutch translation:a girl's best friend
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr. (X)

13:35 Apr 18, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing / Market Research / nieuw parfum
English term or phrase: a girl’s best friend
Het gaat over een nieuw parfum, met een luxe uitstraling en waarvan het flesje schittert als een diamand. Op een affiche staat een diamant, waaronder de woorden "a girl's best friend". Ik zou dit zo in het Engels willen laten staan (bijna iedereen kent toch het lietje van Marilyn Monroe), maar is dit echt zo'n goed idee?
Ellen-Marian Panissières
France
idem
Explanation:
idd laten staan

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-18 13:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

en zelfs al ken je het liedje van Marilyn niet, het is zeker duidelijk en klinkt natuurlijk \"cooler\" en luxueuser dan ons Nederlands...
Selected response from:

Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Grading comment
DANK JE WEL VOOR JE BEVESTIGING!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6idem
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
3je beste vriend
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
a girl’s best friend
idem


Explanation:
idd laten staan

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-18 13:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

en zelfs al ken je het liedje van Marilyn niet, het is zeker duidelijk en klinkt natuurlijk \"cooler\" en luxueuser dan ons Nederlands...

Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Native speaker of: Dutch
Grading comment
DANK JE WEL VOOR JE BEVESTIGING!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: Ja, laten staan
2 mins
  -> thanks

agree  Linda Flebus
21 mins
  -> bedankt

agree  Tina Vonhof: in aanhalingstekens.
3 hrs
  -> thanks

agree  Francina
4 hrs
  -> bedankt

agree  Channa Montijn
19 hrs
  -> thanks

agree  Mirjam Bonne-Nollen: ook met Tina
1 day 7 hrs
  -> dank je

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
je beste vriend


Explanation:
zo kun je het prima vertalen, het is wel duidelijk dat het voor meisjes is bedoeld.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search