Double Page Visual:

Dutch translation: dubbele advertentiepagina

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Double Page Visual:
Dutch translation:dubbele advertentiepagina
Entered by: Ellen-Marian Panissières

13:46 Apr 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: Double Page Visual:
Vermoedelijk uitdrukking voor een bepaalde foto?!
Gaat over de verschillende personen die meegeholpen hebben aan een het concept van een nieuw parfum. Weet iemand waar dit over gaat?
Ellen-Marian Panissières
France
visual over twee pagina's / dubbele advertentiepagina
Explanation:
visual (zeg maar visuele reclame-uiting) wordt in de reclamewereld vaak onvertaald gelaten; N.B. advertentie is een ruimer begrip dan visual

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-04-18 15:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

gezien de context, moet de nadruk in de vertaling in ieder geval liggen op de maker(s) van deze visual i.t.t. de packshot, en niet op de afmetingen c.q. verhouding tussen lengte en breedte
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Ik heb er "dubbele advertentiepagina" van gemaakt! Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1afbeelding over 2 pagina's
Joop Fraikin
3 +3visual over twee pagina's / dubbele advertentiepagina
Harry Borsje
5Illustratie over 2 bladzijden
VMS
4dubbele pagina
Linda Flebus


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
double page visual:
afbeelding over 2 pagina's


Explanation:
strikt genomen betekent dit "afbeelding over 2 pagina's".
Omdat er waarschijnlijk wel tekst bijhoort, kun je ook denken aan "advertentie over 2 pagina's"

Joop Fraikin
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
16 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
double page visual:
Illustratie over 2 bladzijden


Explanation:
Een "double page visual" is een illustratie die twee bladzijden naast elkaar vult. In de web reference zie je bijvoorbeeld dat dit boek een dwergelijke illustratie bevat.


    Reference: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0823415694/104...
VMS
Native speaker of: Native in DutchDutch

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
double page visual:
dubbele pagina


Explanation:
Ik ken het enkel zeer eenvoudig als "dubbele pagina" in een krant of tijdschrift. Als ik een advertentie boek dan neem ik of een "full page" of een "double spread", dwz respectievelijk 1 pagina en 2 pagina's naast elkaar.

Linda Flebus
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
double page visual:
visual over twee pagina's / dubbele advertentiepagina


Explanation:
visual (zeg maar visuele reclame-uiting) wordt in de reclamewereld vaak onvertaald gelaten; N.B. advertentie is een ruimer begrip dan visual

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-04-18 15:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

gezien de context, moet de nadruk in de vertaling in ieder geval liggen op de maker(s) van deze visual i.t.t. de packshot, en niet op de afmetingen c.q. verhouding tussen lengte en breedte


    Reference: http://www.sanoma-adverteren.nl/Adverteren/Proposities/Adver...
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Ik heb er "dubbele advertentiepagina" van gemaakt! Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris70: met dubbele advertentiepagina
16 mins

agree  Francina: met Iris
4 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: NIET eens met visual; weg met nodeloos Engels, zelfs als dat 'de gewoonte' is. Wel eens met 'dubbele advertentiepagina'.
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search