price realisation

Dutch translation: [vraag klant]

10:34 Apr 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: price realisation
But your biggest challenge is improving Price Realisation is your greatest challenge.
Drive increased price realisation.
Price realisation is your number one priority.

These sentences are all from a text in which the company talks about having to increase the prices and about how well the company has done in the past and what the plans are for the future.
'Prijsrealisatie' only has one hit on google. Can anyone help?

Thanks!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
Dutch translation:[vraag klant]
Explanation:
Mede gezien de voorbeelden die je geeft (die niet van een zeer soepele Engelse taalbeheersing getuigen) vraag ik me af of je niet de klant om inlichtingen moet vragen. Ik heb zo'n donkerbruin gevoel dat dit een nieuwe, marketingtechnische pseudomanier is om 'verkopen' te zeggen. ('het realiseren van de betaling van de prijs die we willen hebben')
Maar tenzij je meer context hebt is het puur gokken.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Goede tip, Jan-Willem! Zonder contact hierover met de klant zou het een gok zijn geweest.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prijsbepaling
vixen
2 +1het verkrijgen van een zo hoog mogelijke prijs
Nicolette Ri (X)
1 +1[vraag klant]
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prijsbepaling


Explanation:
Ik vermoed dat het erom gaat om een perfecte balans te vinden tussen de kosten van een product/dienst en de uiteindelijke prijs die aan de klanten wordt berekend.

Prijsbepaling en de markt
In de markt spelen twee krachten een cruciale rol bij de bepaling van de prijs: de vraag en de concurrentie.
http://www.startersservice.be/viewobj.jsp?id=32604



--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-19 10:49:02 GMT)
--------------------------------------------------

In de gegeven context is prijsstelling misschien nog een betere optie.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris70: prijsstelling
43 mins

disagree  Nicolette Ri (X): waarom zou je moeten streven naar prijsbepaling of prijsstelling?
1 hr

23 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
[vraag klant]


Explanation:
Mede gezien de voorbeelden die je geeft (die niet van een zeer soepele Engelse taalbeheersing getuigen) vraag ik me af of je niet de klant om inlichtingen moet vragen. Ik heb zo'n donkerbruin gevoel dat dit een nieuwe, marketingtechnische pseudomanier is om 'verkopen' te zeggen. ('het realiseren van de betaling van de prijs die we willen hebben')
Maar tenzij je meer context hebt is het puur gokken.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 45
Grading comment
Goede tip, Jan-Willem! Zonder contact hierover met de klant zou het een gok zijn geweest.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): helemaal mee eens, het kan zijn dat price realisation "handhaven van onze prijs" (bijv. in een context van veelvuldige kortingen), maar het kan ook dat ze met "price"omzet bedoelen=>omzetstijging
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
het verkrijgen van een zo hoog mogelijke prijs


Explanation:
de goederen zo duur mogelijk verkopen
aan de prijs blijven
onze prijzen handhaven
prijshandhaving

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 15 mins (2005-04-19 12:50:05 GMT)
--------------------------------------------------

het (door de directie uitgestippelde) prijsbeleid (nauwkeurig) opvolgen

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen: helemaal mee eens
7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search