Bragging Rights

Dutch translation: Goede redenen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bragging Rights
Dutch translation:Goede redenen
Entered by: Linda Ferwerda

06:29 Jul 24, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Bragging Rights
Het is een kopje op de verpakking waaronder allemaal redenen worden genoemd waarom je het product zou moeten kopen.

Wie helpt me aan een spitsvondige oplossing?
Linda Ferwerda
Netherlands
snoeftroeven
Explanation:
't Is maar een speels probeerseltje. :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-07-29 12:43:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank, dank! (Ik kan me goed voorstellen dat de aangegeven uiteindelijke keuze, "goede redenen", beter past; formeel gezien, alleszins correct)
Selected response from:

Álvaro Degives-Más
United States
Grading comment
Een probeerseltje, maar wel de leukste van alle suggesties die zijn gegeven. Helaas paste geen ervan in de context. Uiteindelijk is de vertaling geworden 'Goede redenen'.

Allemaal hartelijk dank!

Linda
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4iets om mee te snoeven
Meturgan
3opscheprechten
vic voskuil
3onze trots
Els Spin
3jaloersmakers
Ron Willems
3onderscheidingsteken
Frederik Hostens
3snoeftroeven
Álvaro Degives-Más
2blufpokerpatent
Henk Peelen


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bragging rights
blufpokerpatent


Explanation:
...

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bragging rights
jaloersmakers


Explanation:
of eventueel: pronkjuwelen

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bragging rights
onderscheidingsteken


Explanation:
Ik hoorde de vaste uitdrukking vaak in het Engels, maar een Nederlands equivalent kan ik me niet direct herinneren.
Het gaat hier in ieder geval om opscheppen, snoeven.
Het wordt bijvoorbeeld gezegd over een sporter die keer op keer schitterende resultaten neerzet: "He certainly earned his bragging rights last season".
Als het om de troeven van een product gaat is 'onderscheidingsteken' misschien een mogelijkheid. Anders kan je het ook omschrijven als 'Hier kan je zeker mee te koop lopen/koketteren.'

Frederik Hostens
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bragging rights
iets om mee te snoeven


Explanation:

Ze zijn geschikt om er in een gesprek mee te snoeven. De minder begaafde rekenaar zal ze waarschijnlijk weer snel vergeten. Maar ze zijn ook geschikt als ...
members.home.nl/walterhoeven/Het%20oor.htm - 59k -

Meturgan
Hungary
PRO pts in category: 3

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bragging rights
onze trots


Explanation:
Dingen als 'dingen om trots op te zijn' of 'wij hebben echt recht om op te scheppen' enzovoorts kunnen allemaal. Maar omdat het een kop is boven een lijst met dingen om over op te scheppen, dacht ik meer aan zoiets. Het moet immers pakkend en meteen begrijpelijk zijn.


Els Spin
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bragging rights
opscheprechten


Explanation:
die rechten moet je m.i. wel aanhouden, en een googletje levert op dat gamers kennelijk al (38x) aan opscheprechten doen (wat al dan niet de schuld van een van onze collega's is, maar ik zie niet zo veel problemen met dit woord, plus je kunt het in geval van nood altijd nog omdraaien: het recht op te scheppen)

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bragging rights
snoeftroeven


Explanation:
't Is maar een speels probeerseltje. :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-07-29 12:43:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank, dank! (Ik kan me goed voorstellen dat de aangegeven uiteindelijke keuze, "goede redenen", beter past; formeel gezien, alleszins correct)

Álvaro Degives-Más
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Een probeerseltje, maar wel de leukste van alle suggesties die zijn gegeven. Helaas paste geen ervan in de context. Uiteindelijk is de vertaling geworden 'Goede redenen'.

Allemaal hartelijk dank!

Linda




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search