on brand/off brand

Dutch translation: volgens de merkrichtlijnen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on brand/off brand
Dutch translation:volgens de merkrichtlijnen
Entered by: Linda Ferwerda

12:09 Apr 11, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: on brand/off brand
For more information on what customer experience is "on" and "off" brand for each stage of the customer journey, see appendix x.

Helaas heb ik de bijlage niet in mijn bezit, dus de verduidelijking ontbreekt.
Linda Ferwerda
volgens de merkrichtlijnen
Explanation:
Dit betekent in advertising-speak dat een publicatie, website of een andere communicatie-uiting in overeenstemming is (of niet) met de brand guidelines. Een adverteerder/designer/ontwerper dient zich te houden aan de brand guidelines anders komt de boodschap van de klant niet (goed) over. Een designer mag bijvoorbeeld de huiskleur van Coca Cola niet in geel veranderen omdat hij dat wellicht beter in zijn ontwerp vindt passen. Coca Cola zou de over de decennia opgebouwde en dus kostbare identiteit kunnen verliezen. De staartkleuren van British Airways zijn een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. :-)
Selected response from:

Harmen Rijks
United Kingdom
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5volgens de merkrichtlijnen
Harmen Rijks
3 -1wanneer ze het merk wel/niet gebruiken?
Willemina Hagenauw


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
wanneer ze het merk wel/niet gebruiken?


Explanation:
Een ideetje.

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Benno Groeneveld: "off brand" is als men het product gebruikt onder een andere naam. "On brand" als het product onder de merknaam verkocht wordt. Of zoiets.
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
volgens de merkrichtlijnen


Explanation:
Dit betekent in advertising-speak dat een publicatie, website of een andere communicatie-uiting in overeenstemming is (of niet) met de brand guidelines. Een adverteerder/designer/ontwerper dient zich te houden aan de brand guidelines anders komt de boodschap van de klant niet (goed) over. Een designer mag bijvoorbeeld de huiskleur van Coca Cola niet in geel veranderen omdat hij dat wellicht beter in zijn ontwerp vindt passen. Coca Cola zou de over de decennia opgebouwde en dus kostbare identiteit kunnen verliezen. De staartkleuren van British Airways zijn een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. :-)

Harmen Rijks
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search