barrel nut

Dutch translation: dopmoer, hulsmoer, tonmoer, busmoer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:barrel nut
Dutch translation:dopmoer, hulsmoer, tonmoer, busmoer
Entered by: Jack den Haan

16:00 Nov 20, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / nuts
English term or phrase: barrel nut
Voor afbeeldingen en uitleg, zie:
http://www.beckson.com/bb.html http://en.wikipedia.org/wiki/Barrel_nut

Hoe heet zo'n ding het Nederlands?
Jack den Haan
Netherlands
hulsmoer
Explanation:
eigenlijk is mijn confidence level wel iets hoger, maar ik wil liever niet aan de busmoer en de tonmoer voorbij schieten die volgens mij net zo goed zijn.

Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
De klant noemt dit een dopmoer. Ben gisteren in hun (staal)fabriek geweest, en heb het ding met eigen ogen aanschouwd. Het ziet er iets anders uit dan het plaatje dat ik jullie voorschotelde, waardoor ik jullie misschien enigszins op het verkeerde been heb gezet. Sorry! Ik denk dat alle antwoorden (misschien m.u.v. 'vatmoer') op zich goed zijn, en zal ze in de glossary zetten. Punten toekennen is altijd een dilemma in dit soort zaken. Ik geef ze nu aan Vic vanwege zijn bescheidenheid en het feit dat 'ie de meeste agree's heeft. Maar iedereen bedankt voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2hulsmoer
vic voskuil
3tonmoer
Harry Borsje
2busmoer
Leo te Braake | dutCHem
2vatmoer
Cor Stephan van Eijden


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
busmoer


Explanation:
natte-vingerwerk...


Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 136

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tonmoer


Explanation:
Weinig Googles en geen plaatjes, maar dit was mijn eerste gedachte. Als een barrel nut hetzelfde is als een cylindrical nut, zit je hiermee goed.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vatmoer


Explanation:
Met hetzelfde natte-vingerwerk als Leo

Cor Stephan van Eijden
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
hulsmoer


Explanation:
eigenlijk is mijn confidence level wel iets hoger, maar ik wil liever niet aan de busmoer en de tonmoer voorbij schieten die volgens mij net zo goed zijn.



vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 171
Grading comment
De klant noemt dit een dopmoer. Ben gisteren in hun (staal)fabriek geweest, en heb het ding met eigen ogen aanschouwd. Het ziet er iets anders uit dan het plaatje dat ik jullie voorschotelde, waardoor ik jullie misschien enigszins op het verkeerde been heb gezet. Sorry! Ik denk dat alle antwoorden (misschien m.u.v. 'vatmoer') op zich goed zijn, en zal ze in de glossary zetten. Punten toekennen is altijd een dilemma in dit soort zaken. Ik geef ze nu aan Vic vanwege zijn bescheidenheid en het feit dat 'ie de meeste agree's heeft. Maar iedereen bedankt voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: Onder die naam ken ik 'm ook. Uiteraard niet alleenzaligmakend, maar in het Duits is het een Hülsenmutter
1 hr
  -> daar was ik zelf niet opgekomen, dankje!

agree  Saskia Steur (X): zie bijv. http://makeashorterlink.com/?C2FB52B3E
11 hrs
  -> dankje! maar zo zijn ook bijna identieke plaatjes te vinden van bus- en blindklinkmoeren ;)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search