gates

Dutch translation: gates

14:01 Dec 12, 2011
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / engineering
English term or phrase: gates
Broad-based experience in technology nodes up to 32nm and 65Mn gates
Bram Poldervaart
Dutch translation:gates
Explanation:
Ook hier heb ik weer (zie hieronder first pass silicon test) gekeken naar je Duitse en Franse collega:
Breit gefächerte Erfahrung in Technologieknoten bis 32 nm und 65 Mio. Gates (DE)
Vaste expérience en nœuds technologiques avec jusqu'à 65 millions de portes et 32 nm (FR)

Hoewel het gaat over micro-elektronica, is dit een website die besluitnemers op IT/managementniveau verteld over de voordelen van de chips van dit bedrijf.
Ik zou me dus mede op het sales-aspect van deze webpagina richten.

Ik heb gezocht naar de meestgebruikte term, poorten of gates voor chips. Poorten wordt toch meer voor USB-poorten e.d. gebruikt, dus poorten op computer/hardwareniveau (sata-poorten, usb-poorten), en gates voor de nm-kleine poortjes op de chips.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2011-12-18 17:44:35 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry voor de taal- en schrijffouten ...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2011-12-18 17:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.sn/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q... -> Logische poorten, NAND-poorten, enz. Het zijn de basiselementen van chips en ze worden technisch gezien poorten genoemd. Maar het gaat hier ook om marketingtaal.
Selected response from:

Akke Wagenaar
Grading comment
dank je
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5poorten
Ronald van Riet
4gates
Akke Wagenaar


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
poorten


Explanation:
gemeten in nm en geteld in miljoenen kan het alleen over micro-elektronica gaan

Ronald van Riet
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gates


Explanation:
Ook hier heb ik weer (zie hieronder first pass silicon test) gekeken naar je Duitse en Franse collega:
Breit gefächerte Erfahrung in Technologieknoten bis 32 nm und 65 Mio. Gates (DE)
Vaste expérience en nœuds technologiques avec jusqu'à 65 millions de portes et 32 nm (FR)

Hoewel het gaat over micro-elektronica, is dit een website die besluitnemers op IT/managementniveau verteld over de voordelen van de chips van dit bedrijf.
Ik zou me dus mede op het sales-aspect van deze webpagina richten.

Ik heb gezocht naar de meestgebruikte term, poorten of gates voor chips. Poorten wordt toch meer voor USB-poorten e.d. gebruikt, dus poorten op computer/hardwareniveau (sata-poorten, usb-poorten), en gates voor de nm-kleine poortjes op de chips.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2011-12-18 17:44:35 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry voor de taal- en schrijffouten ...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2011-12-18 17:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.sn/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q... -> Logische poorten, NAND-poorten, enz. Het zijn de basiselementen van chips en ze worden technisch gezien poorten genoemd. Maar het gaat hier ook om marketingtaal.



    Reference: http://www.google.sn/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q...
    Reference: http://www.google.sn/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q...
Akke Wagenaar
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
dank je




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search