plowed closed

Dutch translation: 'plowed closed'

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plowed closed
Dutch translation:'plowed closed'
Entered by: Annette van der Lei (X)

12:35 Apr 3, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / Packaging Industry
English term or phrase: plowed closed
Leading minor flaps are plowed closed by stationary guides while the minor flap closers rotate to close the trailing minor flaps.
Annette van der Lei (X)
Spain
'plowed closed'
Explanation:
Helaas is dit een dermate specifieke uitdrukking uit de verpakkngsindustrie dat er bij mijn weten (nog) geen NL-term voor bestaat!

Dus blijft er niets anders over dan onvertaald laten, bij voorkeur cursief en/of tussen aanhalingstekens.
Indien de tekst ook voor lezers buiten de branche bestemd is, zou enige uitleg toegevoegd kunnen worden [bijv.: worden *gesloten via/d.m.v. ploeg(mes)vormige geleiders*]

Tal van referenties en afbeeldingen via o.a. Google.
Met Kluwer's GPW komen we hiervoor ook niet verder (plough = snijmes voor boekbinders).
Selected response from:

Fred ten Berge
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4'plowed closed'
Fred ten Berge
3ploegelings gesloten
Linda Flebus


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ploegelings gesloten


Explanation:
hier een hele lijst met plooien en vouwen maar de term die je zoekt zit er niet bij ....




    Reference: http://www.tanghe.be/nl/customersupport/glossary.html#F
Linda Flebus
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Kan niet instaan voor de juistheid van de vertaling, maar lijkt me aannemelijk. Chambers Dict.Sci.Tech: plough = a hand tool for cutting the edges of books, now only occasionally used for hand bound books. US: plow.
5 hrs

neutral  Fred ten Berge: Leuk bedacht, maar minder waarschijnlijk in de ogen van techneuten. Helaas bestaat het woord 'ploegelings' ook niet.
10 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
'plowed closed'


Explanation:
Helaas is dit een dermate specifieke uitdrukking uit de verpakkngsindustrie dat er bij mijn weten (nog) geen NL-term voor bestaat!

Dus blijft er niets anders over dan onvertaald laten, bij voorkeur cursief en/of tussen aanhalingstekens.
Indien de tekst ook voor lezers buiten de branche bestemd is, zou enige uitleg toegevoegd kunnen worden [bijv.: worden *gesloten via/d.m.v. ploeg(mes)vormige geleiders*]

Tal van referenties en afbeeldingen via o.a. Google.
Met Kluwer's GPW komen we hiervoor ook niet verder (plough = snijmes voor boekbinders).



    Reference: http://www.packworld.com/cds_photos.html?rec_id=13540
Fred ten Berge
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search