axis drive heatsink cooling fan

Dutch translation: koellichaamventilator voor de aandrijfas

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:axis drive heatsink cooling fan
Dutch translation:koellichaamventilator voor de aandrijfas
Entered by: Jack den Haan

14:33 Apr 7, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / Machinery
English term or phrase: axis drive heatsink cooling fan
Check individual axis drive heatsink cooling fan (if applicable) for proper operation.
Annette van der Lei (X)
Spain
koellichaamventilator voor de aandrijfas
Explanation:
Iets letterlijker: koellichaam-koelingsventilator. Dat een ventilator koelt zal duidelijk zijn, dus 1x 'koel' (voor 'koellichaam') lijkt me voldoende.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koellichaamventilator voor de aandrijfas
Jack den Haan
3 -1warmteafvoerventilator met aandrijfas; koelventilator met aandrijfas
Henk Peelen


Discussion entries: 6





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
warmteafvoerventilator met aandrijfas; koelventilator met aandrijfas


Explanation:
Lijkt me mogelijk
Controleer zelf of eventuele koelventilatoren met asaandrijving goed werken / functioneren.

heatsink kan natuurlijk ook op de asaandrijving slaan:
Controleer zelf of eventuele ventilatoren voor het koelen van de asaandrijving goed werken / functioneren.


Je context maakt dat duidelijk. BIj twijfel de klant raadplegen, lijkt me.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 358

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: het lijkt mij de ventilator, die de heatsink (warmte-afvoer dmv thermische geleiding) van de asaandrijving moet koelen (dmv lucht); de klant weet inderdaad vast meer
4 mins

disagree  Jack den Haan: Een heat sink dient volgens mij weliswaar voor warmteafvoer, maar doet dat juist door warmteopslag. De ventilator koelt vervolgens het koellichaam en versnelt daardoor de warmtedissipatie.
18 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koellichaamventilator voor de aandrijfas


Explanation:
Iets letterlijker: koellichaam-koelingsventilator. Dat een ventilator koelt zal duidelijk zijn, dus 1x 'koel' (voor 'koellichaam') lijkt me voldoende.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Grading comment
bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search