slide hammer

Dutch translation: slagtrekker, slaghamer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slide hammer
Dutch translation:slagtrekker, slaghamer
Entered by: vixen

16:25 Apr 12, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / hydraulic system
English term or phrase: slide hammer
Komt voor in een lijst met gereedschappen, zonder verdere context.

Bij het zoeken op internet heb ik wel een afbeeling gevonden van dit stuk gereedschap, maar heb geen idee hoe het in het NL heet.

Iemand?
vixen
Greece
slagtrekker
Explanation:
autowoordenboek:
slide hammer = slagtrekker


Internetreferentie:
Eveneens aanwezig zijn vele gereedschappen tbv schadeherstel en lakreparaties o.a:
Spotter / puntlasapparaat
diverse verfspuiten: De Vilbiss (gecertificeerd)
Slagtrekker, Kunststof reparatie apparatuur,
Schuurmachines stofafzuiging etc etc etc
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Slagtrekker & slaghamer worden beide gegeven in de woordenlijst van Parahuys. Ook de gevonden afb. op internet bevestigen deze termen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1slagtrekker
Henk Peelen
3slaghamer
Harry Borsje
2glijhamer
rodi
1hand-heiblok
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hand-heiblok


Explanation:
op basis van de slide hammer weights onder op de google-resultatenpagina (plaatjes)

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 136

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
slagtrekker


Explanation:
autowoordenboek:
slide hammer = slagtrekker


Internetreferentie:
Eveneens aanwezig zijn vele gereedschappen tbv schadeherstel en lakreparaties o.a:
Spotter / puntlasapparaat
diverse verfspuiten: De Vilbiss (gecertificeerd)
Slagtrekker, Kunststof reparatie apparatuur,
Schuurmachines stofafzuiging etc etc etc



    Reference: http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/zaken/overna...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 358
Grading comment
Slagtrekker & slaghamer worden beide gegeven in de woordenlijst van Parahuys. Ook de gevonden afb. op internet bevestigen deze termen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rodi
11 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
glijhamer


Explanation:
volgens een vriend garagehouder (maar geen zekerheid)hij maakt een vergelijking met een slagschroevendraaier dat door het gewicht van de hamer ofwel een schroef gedraaid wordt ofwel een naaf/poelietrekker waardoor deze losgetrokken wordt
dus de vertaling van Henk is volgens deze uitleg dus het meest waarschijnlijke

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 13

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
slaghamer


Explanation:
na alle vorige bijdragen 'the best of both worlds', zie ref. van leverancier van uitdeukgereedschap


    Reference: http://www.frost-auto.nl/ws/website/pagina22.html
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search