preset (hier)

Dutch translation: voorkeuzestand

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:preset
Dutch translation:voorkeuzestand
Entered by: Ron Willems

12:15 Aug 2, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / handleiding digitale video recorder
English term or phrase: preset (hier)
Context:

"Press to set the preset points of the PTZ camera. "

"Preset" hier onvertaald laten? Als je met "vooraf ingesteld" vertaalt wordt het zoiets als "druk om de vooraf ingestelde punten in te stellen", en dat loopt natuurlijk niet. Suggesties?
solejnicz
Netherlands
voorkeuzeposities
Explanation:
je kunt voorkeuzeposities (-standen) instellen voor het pannen, tilten en zoomen van de camera

PS
waarom beschouw je sommige vragen als pro en andere als non-pro?
volgens de definitie zijn het allemaal PRO-vragen :-)
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt, ik heb er uiteindelijk "voorkeuzestand" van gemaakt. Dat leek me het beste in deze context.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2voorkeuzeposities
Ron Willems
4Vorkeursinstellingen
Roeland
3voorgeprogrammeerde posities/standen/instellingen
Erik Boers


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
preset points
voorkeuzeposities


Explanation:
je kunt voorkeuzeposities (-standen) instellen voor het pannen, tilten en zoomen van de camera

PS
waarom beschouw je sommige vragen als pro en andere als non-pro?
volgens de definitie zijn het allemaal PRO-vragen :-)

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Bedankt, ik heb er uiteindelijk "voorkeuzestand" van gemaakt. Dat leek me het beste in deze context.
Notes to answerer
Asker: Omdat het hier niet echt om een supertechnische term gaat, alleen om het op adequaat weergeven in het Nederlands. De betekenis van het Engels is mij volkomen duidelijk.

Asker: Ik denk zelf ook het meest aan "voorkeuzestand" in deze context. Bedankt.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Voorkeuzestanden instellen klinkt al een stuk lekkerder.
1 hr
  -> dank je!

agree  Cedric Jacobs
31 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
preset points
voorgeprogrammeerde posities/standen/instellingen


Explanation:
http://transitek.com/photos_produits/6/camcoldckgbnlfresd.pd...

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Dutch

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vorkeursinstellingen


Explanation:
Als je deze zelf kunt vastleggen/instellen. Anders bijvoorbeeld "standaardinstellingen/-posities"

--------------------------------------------------
Note added at 18 uren (2009-08-03 06:23:03 GMT)
--------------------------------------------------

Het is nog vroeg, er moet een "o'tje bij: voorkeursinstellingen

Roeland
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search