falloff

Dutch translation: afname (van het licht)

10:50 Jul 1, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia
English term or phrase: falloff
icm transitions in films bv

ze ook https://developer.valvesoftware.com/wiki/SFM/Selecting_time
Harris Couwenberg
Netherlands
Dutch translation:afname (van het licht)
Explanation:
In de fotografie heeft falloff meestal de betekenis van afname (van het licht). Soms wordt ook het woord lichtafval gebruikt.

Misschien in deze context ook te gebruiken.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2013-07-08 07:54:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt, Harris!
Selected response from:

Lourens Broekhuis
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2afname (van het licht)
Lourens Broekhuis
3 +2falloff
Lianne van de Ven


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
falloff


Explanation:
Volgens mij typisch een van die termen die niet vertaald wordt.

CINEMA 4D is een volledige lichtstudio met alle mogelijke types licht en schaduw. Je hebt vele parameters om o.a. kleur, helderheid, contrast, weerspiegeling en falloff in te stellen.
http://www.cinema4d.be/software/cinema-4d-prime/renderen



Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Philine Veldhuijsen: Goede uitleg over falloff: http://www.proun-game.com/Oogst3D/TUTORIALS/Tutorial huis de...
39 mins
  -> Bedankt voor de referentie ook!

agree  Easy Translatio: Inderdaad niet een vertaling voor vinden maar falloff gebruiken. Zie ook nog http://www.videocopilot.net/tutorial/3d_falloff/
1 day 23 mins
  -> Bedankt, Arjen.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
afname (van het licht)


Explanation:
In de fotografie heeft falloff meestal de betekenis van afname (van het licht). Soms wordt ook het woord lichtafval gebruikt.

Misschien in deze context ook te gebruiken.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2013-07-08 07:54:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt, Harris!

Example sentence(s):
  • De afname (fall-off) van het licht is geleidelijk.

    Reference: http://strobist-fotografie.blogspot.nl/2012/07/paraplu-of-so...
    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vignettering
Lourens Broekhuis
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: Vind ik wel zo mooi, vertaald.
35 mins
  -> Dank je, Lianne!

agree  freekfluweel: Dit is Nederlands!
23 hrs
  -> Dank je, Freek!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search