bridging

Dutch translation: overbruggend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bridging
Dutch translation:overbruggend
Entered by: Katrien De Clercq

18:56 Jul 29, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Vragenlijst depressie
English term or phrase: bridging
"Which of the following are good closing/bridging statements when selling Wellbutrin SR to an intermittent user?"

Wat wordt hier bedoeld met "bridging"?

Bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
zie hieronder
Explanation:
Hieronder vindt u afsluitende/overbruggende uitdrukkingen (argumenten) bij de verkoop van Wellbutrin SR aan gebruikers die hun behandeling hebben onderbroken. Welk van deze uitdrukkingen (argumenten) vindt u goed?

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2007-07-29 19:08:11 GMT)
--------------------------------------------------

welke (natuurlijk) ipv welk
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4overtuigende argumenten
Antoinette vH
3 +1zie hieronder
Roel Verschueren
3overgangszin
Antoinette Verburg
3overbruggingsargument
Ron Willems


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zie hieronder


Explanation:
Hieronder vindt u afsluitende/overbruggende uitdrukkingen (argumenten) bij de verkoop van Wellbutrin SR aan gebruikers die hun behandeling hebben onderbroken. Welk van deze uitdrukkingen (argumenten) vindt u goed?

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2007-07-29 19:08:11 GMT)
--------------------------------------------------

welke (natuurlijk) ipv welk

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
14 mins
  -> Bedankt Benny

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bridging statement
overbruggingsargument


Explanation:
"Welke van de onderstaande uitspraken zijn goede afsluitings- of overbruggingsargumenten bij de verkoop van Wellbutrin SR aan onregelmatige gebruikers?"

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 161

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overtuigende argumenten


Explanation:
Kan het zijn dat het woord "closing" hier eigenlijk van "closing a deal" vandaan komt en dat het gaat om iemand te overtuigen, over de streep te trekken, met aansprekende argumenten?

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bridging statement
overgangszin


Explanation:
Lijkt mij min of meer hetzelfde als een 'transition sentence' (zie bijv. de ref.), oftewel een 'overgangszin'.

Zoals een overgangszin in een presentatie, essay, etc., wordt gebruikt om over te kunnen gaan op een nieuwe alinea of nieuw onderwerp (zie bijv. ref. 2), kan die ook worden toegepast om een gesprek een andere wending te geven.

in context: ....slot-/overgangszinnen...


    Reference: http://www.learncustomerserviceonline.com/Preview/ActiveList...
    Reference: http://www.solcon.nl/wverschoor/jaap/bc/spreekschema.htm
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 130




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search