jack screw posts

Dutch translation: draadbussen

05:09 Apr 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: jack screw posts
If jack screw posts are not present in the left (nine-pin) connector, use the nut driver to insert the new jack screw posts.
Miriam Linschoten, PhD
Dutch translation:draadbussen
Explanation:
ik denk dat men de busjes met schroefdraad bedoeld, die je b.v. aan een sub-D connector vindt; de term jack wordt ook gebruikt voor (andere) pluggen/connectors (zoals XLR jack)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 21 mins (2005-04-15 06:31:15 GMT)
--------------------------------------------------

screw post: http://www.mypencil.com/mall/page8PostDividerScrew.asp
jack: http://www.adorama.com/CVXLRJBL.html
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
bedankt Harry
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3vijzelschroefbout
Jack den Haan
3draadbussen
Harry Borsje
2stelschroeven voor pennen
Channa Montijn
2pootjes met stelschroef
Henk Peelen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pootjes met stelschroef


Explanation:
maar ik begrijp niet waarom die in een connector zouden zitten.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
draadbussen


Explanation:
ik denk dat men de busjes met schroefdraad bedoeld, die je b.v. aan een sub-D connector vindt; de term jack wordt ook gebruikt voor (andere) pluggen/connectors (zoals XLR jack)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 21 mins (2005-04-15 06:31:15 GMT)
--------------------------------------------------

screw post: http://www.mypencil.com/mall/page8PostDividerScrew.asp
jack: http://www.adorama.com/CVXLRJBL.html

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 80
Grading comment
bedankt Harry

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vijzelschroefbout


Explanation:
Kluwer WB Werktuigbouwkunde: jack screw = vijzelschroef. Kluwer GTB: screw jack = schroefvijzel. Ik vermoed dat het om de schroefboutjes gaat waarmee verschillende delen van de connector aan elkaar worden bevestigd, maar dat weet ik niet zeker.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: deze jack (niet Jack) is meer zoiets als een (garagekrik
4 hrs
  -> Well OK Harry, let me stand corrected this time ;-)

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stelschroeven voor pennen


Explanation:
Doet me denken aan een ouderwetse verbinding (parallele poort?) tussen pc en bijvoorbeeld printer.


Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search