arginylation

Dutch translation: arginylase

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arginylation
Dutch translation:arginylase
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

07:22 Dec 12, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: arginylation
"addition of amino acids to proteins such as arginylation" - arginylatie brengt geen zoekresultaten...
Marciam
arginylase
Explanation:
het toevoegen van een arginine-groep aan een eiwit.

'Arginine is een van de belangrijkste en nuttigste aminozuren die een rol speelt bij het functioneren van spieren, groei en genezing door het afweersysteem te reguleren en ondersteunen.'
'Eiwitten zijn lange ketens van aan elkaar gekoppelde aminozuren.'
Selected response from:

Mirjam Bonne-Nollen
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5arginylatie of arginylering
Elisabeth Ghysels
3arginylase
Mirjam Bonne-Nollen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arginylase


Explanation:
het toevoegen van een arginine-groep aan een eiwit.

'Arginine is een van de belangrijkste en nuttigste aminozuren die een rol speelt bij het functioneren van spieren, groei en genezing door het afweersysteem te reguleren en ondersteunen.'
'Eiwitten zijn lange ketens van aan elkaar gekoppelde aminozuren.'



    Reference: http://www.natuurlijkerwijs.com/aminozuren
Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 105
Grading comment
bedankt

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
arginylatie of arginylering


Explanation:
Ik kan geen van beiden in Google vinden, maar het is zeer waarschijnlijk, dat beiden juist zijn; ik heb primair niet geantwoord, omdat ik geen bewijs kon vinden, maar moet nu wel, want arginylase is in elk geval niet juist: arginylase is het enzyme, dat de arginylatie (een reaktie) catalyseert; anders gezegd: een ....ation kan nooit als ....ase vertaald worden.

Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search