Suspension sleeve

Dutch translation: stompfitting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Suspension sleeve
Dutch translation:stompfitting
Entered by: Corella Nijsse (X)

12:26 Jan 11, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Suspension sleeve
A rubber or elastic tube that is worn over the elbow of a below elbow prosthesis, to help hold the prosthesis onto the residual limb.
Bestaat hiervoor een Nederlandse term?
Marc Kuypers
stompfitting
Explanation:
Dit is de algemene term. Er zijn verschillende fixatiemogelijkheden van een onderarmprothese. Ik heb op de website van Wilmer het volgende gevonden:

Kinderen met een onderarmreductiedefect worden gewoonlijk gefit met een volcontact Münster-koker. Deze koker heeft drie belangrijke nadelen. De volledige omvatting van de armstomp veroorzaakt transpiratieproblemen en huidirritaties. Deze fitmethode vereist hoge vakbekwaamheid en ervaring bij de prothesebouwer: vaak is de pasvorm niet adequaat. De kokerstijfheid is een compromis tussen optimaal vastpakken van de arm en gemakkelijk aan- en uitdoen. De Wilmer open fitting is gebaseerd op een zorgvuldige bestudering van de krachtsoverdracht tussen lichaam en prothese. De minimaal vereiste vlakken voor een goede fixatie zijn bepaald. Twee ringen die de onderarmstomp omsluiten vormen samen met een bovenarmbeugel de stompfitting. Deze constructie laat 75% van de huid onbedekt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 12:46:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Dit is wat het meeste lijkt op wat je beschrijft. Een andere fixatiemogelijkheid is namelijk de schouderbandfixatie. De beschrijving die hierbij wordt gegeven lijkt niet op die van jou.
Selected response from:

Corella Nijsse (X)
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5liner of ophanghoes
Jacqueline van der Spek
4 +1stompfitting
Corella Nijsse (X)


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stompfitting


Explanation:
Dit is de algemene term. Er zijn verschillende fixatiemogelijkheden van een onderarmprothese. Ik heb op de website van Wilmer het volgende gevonden:

Kinderen met een onderarmreductiedefect worden gewoonlijk gefit met een volcontact Münster-koker. Deze koker heeft drie belangrijke nadelen. De volledige omvatting van de armstomp veroorzaakt transpiratieproblemen en huidirritaties. Deze fitmethode vereist hoge vakbekwaamheid en ervaring bij de prothesebouwer: vaak is de pasvorm niet adequaat. De kokerstijfheid is een compromis tussen optimaal vastpakken van de arm en gemakkelijk aan- en uitdoen. De Wilmer open fitting is gebaseerd op een zorgvuldige bestudering van de krachtsoverdracht tussen lichaam en prothese. De minimaal vereiste vlakken voor een goede fixatie zijn bepaald. Twee ringen die de onderarmstomp omsluiten vormen samen met een bovenarmbeugel de stompfitting. Deze constructie laat 75% van de huid onbedekt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 12:46:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Dit is wat het meeste lijkt op wat je beschrijft. Een andere fixatiemogelijkheid is namelijk de schouderbandfixatie. De beschrijving die hierbij wordt gegeven lijkt niet op die van jou.


    Reference: http://www.wbmt.tudelft.nl/mms/wilmer/wofn.htm
Corella Nijsse (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
liner of ophanghoes


Explanation:
ik geef toe dat liner niet echt Nederlands is, maar ophanghoes "bekt" niet lekker.

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.revalidatiegeneeskunde.nl/Onderzoek/08silicn.htm
    Reference: http://home.zonnet.nl/rrvdlinden/main.html
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search