Pre-rolled strip, strips and profiles

Dutch translation: Voorgewalste banden, banden en profielen

09:13 Jan 31, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: Pre-rolled strip, strips and profiles
no context
Charlotte Klima
Dutch translation:Voorgewalste banden, banden en profielen
Explanation:
'to roll' is inderdaad 'walsen'
'strips' zijn 'banden' - je hebt zo allerhande banden

profielen: gewalste, getrokken, geperste of gesmede produkten, dan wel door buigen of vouwen verkregen produkten, ook indien opgerold, met een over de gehele lengte gelijke dwarsdoorsnede, die niet beantwoorden aan de definities van staven, draad, platen, bladen, strippen, buizen of pijpen.
Profiles: Rolled, extruded, drawn, forged or formed products, coiled or not, of a uniform cross-section along their whole length, which do not conform to any of the definitions of bars, rods, wire, plates, sheets, strip, foil, tubes or pipes.

'rollen' in mettalurgie is eerder 'coil' in het Engels.

Ik ken enkele werknemers van Sidmar, en zij hebben deze terminologie bevestigd.
Selected response from:

Sybelle Andre
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Voorgewalste banden, banden en profielen
Sybelle Andre
4 -1Voorgerolde strip, strips en profielen
Charline Helsmoortel


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pre-rolled strip, strips and profiles
Voorgerolde strip, strips en profielen


Explanation:
Meer informatie beschikbaar op: http://www.aurubis.com/de/geschaeftsfelder/produkte/vorwalzb...

Example sentence(s):
  • Daarnaast heeft NA (indirect, via Prymetall) een deelneming van 50 % in Schwermetall Halbzeugwerk GmbH & Co. KG („Schwermetall”, Duitsland), een onderneming die koperformaten en voorgerolde strips produceert.

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...
Charline Helsmoortel
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: Ik ben niet meer 100 % thuis in de terminologie van metaal halffabrikaten. Maar rolled betekent in ieder geval gewalst, niet gerold....
1 day 12 hrs

2 days 45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pre-rolled strip, strips and profiles
Voorgewalste banden, banden en profielen


Explanation:
'to roll' is inderdaad 'walsen'
'strips' zijn 'banden' - je hebt zo allerhande banden

profielen: gewalste, getrokken, geperste of gesmede produkten, dan wel door buigen of vouwen verkregen produkten, ook indien opgerold, met een over de gehele lengte gelijke dwarsdoorsnede, die niet beantwoorden aan de definities van staven, draad, platen, bladen, strippen, buizen of pijpen.
Profiles: Rolled, extruded, drawn, forged or formed products, coiled or not, of a uniform cross-section along their whole length, which do not conform to any of the definitions of bars, rods, wire, plates, sheets, strip, foil, tubes or pipes.

'rollen' in mettalurgie is eerder 'coil' in het Engels.

Ik ken enkele werknemers van Sidmar, en zij hebben deze terminologie bevestigd.

Example sentence(s):
  • Producten verkregen uit warmgewalste producten (behalve beklede producten). Deze code omvat warmgewalst bandstaal van warmgewalst breedband, warmgewalste platen gesneden van warmgewalst breedband, koudgewalste platte producten als platen of op rollen.
  • Products obtained from hot rolling products (excluding coating products). This code includes hot narrow strip from hot rolled wide strip, hot plates cut from hot rolled wide strip, cold rolled flat products in sheet or coil form.

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
    Reference: http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=voorgewalste%20banden%...
Sybelle Andre
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search