gauge wire

Dutch translation: ijzerdraad met een dikte van ongeveer 1,6 mm

13:13 May 7, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Military / Defense
English term or phrase: gauge wire
Hele zin: Finally tie the revetment pickets to the anchor pickets using six to eight turns of 14 gauge wire
Monique van Prehn
Dutch translation:ijzerdraad met een dikte van ongeveer 1,6 mm
Explanation:
Eddy heeft gelijk, hoewel hij de tabel wat scheef heeft afgelezen. De diameter is ongeveer 1,6 mm. De oppervlakte ongeveer 2,1 mm2. Aangezien deze gestandaardiseerde amerikaanse maat in Nederland niet gebruikelijk is, zou ik het op deze manier vertalen.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2009-05-07 13:47:58 GMT)
--------------------------------------------------

Dit zou dan de vertaling worden van "14 gauge wire", om precies te zijn.
Selected response from:

Koen Speetjens
Grading comment
Bedankt voor dit duidelijke antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bepaalde dikte van kabel of draad
Eddy Coodee
3ijzerdraad met een dikte van ongeveer 1,6 mm
Koen Speetjens


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bepaalde dikte van kabel of draad


Explanation:
Dit is niet een bepaalde soort kabel. "14 gauge wire" is een kabel of draad met een bepaalde dikte, volgens de tabel in de wiki referentie (2,5 mm2).


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Eddy Coodee
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kirsten Bodart
7 mins

agree  Ron Willems: inderdaad, en de afkorting van deze eenheid (American Wire Gauge), AWG, wordt wel degelijk veel gebruikt om kabeldiktes aan te geven
2 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ijzerdraad met een dikte van ongeveer 1,6 mm


Explanation:
Eddy heeft gelijk, hoewel hij de tabel wat scheef heeft afgelezen. De diameter is ongeveer 1,6 mm. De oppervlakte ongeveer 2,1 mm2. Aangezien deze gestandaardiseerde amerikaanse maat in Nederland niet gebruikelijk is, zou ik het op deze manier vertalen.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2009-05-07 13:47:58 GMT)
--------------------------------------------------

Dit zou dan de vertaling worden van "14 gauge wire", om precies te zijn.

Koen Speetjens
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt voor dit duidelijke antwoord!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eddy Coodee: Ik heb doorgebladerd naar de Nederlandse versie van deze Wiki-pagina en in mijn voorstel het Metrisch Handels Equivalent vermeld.
22 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search