clatter pillar

Dutch translation: ratelband

08:58 Jan 14, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Music / musical instruments
English term or phrase: clatter pillar
Weet iemand wat het Nederlandse woord voor 'clatter pillar' is? Hier zijn enkele afbeeldingen en beschrijvingen:

http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1R2SKPB_nl&q=clatte...

Bij voorbaat dank,
Marijke
Marijke Mayer
Netherlands
Dutch translation:ratelband
Explanation:
Is dit wat je zoekt? (zie onderstaande plaatje.) Maar als je op Google zoekt, krijg je natuurlijk heel andere hits!
Selected response from:

Marjolein Verhulsdonck-Roest
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank voor het vinden, Marjolein, want dat is niet makkelijk, dat weet ik uit eigen ervaring. Ik heb tussen alle "Emile's" toch nog een heuse verwijzing naar een ratelband gevonden, dus ik weet dat dit woord ook hiervoor gebruikt wordt. Wat betreft 'kokiroko', het kan best dat dit woord ook in het Nederlands wordt gebruikt, maar als je op de link van Mark Straver klikt, zie je twee verschillende instrumenten, 1 met stukjes tussen de houten 'plankjes' en de andere niet. Maar goed, als iemand het beter weet sta ik er open voor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kokiriko
Mark Straver
2ratelband
Marjolein Verhulsdonck-Roest


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ratelband


Explanation:
Is dit wat je zoekt? (zie onderstaande plaatje.) Maar als je op Google zoekt, krijg je natuurlijk heel andere hits!


    Reference: http://www.mainmusic.nl/nl/product/9038/295/drums/percussie/...
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank voor het vinden, Marjolein, want dat is niet makkelijk, dat weet ik uit eigen ervaring. Ik heb tussen alle "Emile's" toch nog een heuse verwijzing naar een ratelband gevonden, dus ik weet dat dit woord ook hiervoor gebruikt wordt. Wat betreft 'kokiroko', het kan best dat dit woord ook in het Nederlands wordt gebruikt, maar als je op de link van Mark Straver klikt, zie je twee verschillende instrumenten, 1 met stukjes tussen de houten 'plankjes' en de andere niet. Maar goed, als iemand het beter weet sta ik er open voor.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kokiriko


Explanation:
Dit is de originele term voor het muziekinstrument wat, voor zover ik weet, ook in het Nederlands gebruikt wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-01-14 20:30:01 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een goed voorbeeld ook op amazon:
http://www.amazon.com/Basic-Beat-Kokiriko/dp/B0002GVHZE


    Reference: http://www.educatheek.nl/Kokiriko_2147.html
Mark Straver
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bryan Crumpler: da's japans
6 hrs
  -> Van origine, maar wordt wel zo gebruikt in NL voor het instrument. Zie ook google uitgebreid zoeken alleen op nederlandse pagina's.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search