bulk formulator

Dutch translation: bulksamenstellers

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bulk formulator
Dutch translation:bulksamenstellers
Entered by: Caroline de Hartogh BBA

17:07 Jan 29, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Nuclear Eng/Sci / ecologie, afvalverwerking
English term or phrase: bulk formulator
In addition, *bulk formulators* and dispensing systems have been installed to dramatically reduce the generation of packing and container waste.
Ik denk dat het een apparaat is voor het persen van afval, maar hoe heet dat in het nederlands?
Carolien de Visser
France
bulksamenstellers
Explanation:
vrijwel dezelfde zin gevonden:

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-01-29 17:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

Dit is de zin:
Bovendien zijn aan boord bulksamenstellers en -dispensers geplaatst waarmee de hoeveelheid verpakkings- en containerafval aanzienlijk wordt beperkt. Deze producten zijn niet alleen effectief, maar ook compatibel met onze geavanceerde systemen voor afvalwaterbehandeling als aanvulling op deze technologie.
Selected response from:

Caroline de Hartogh BBA
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bulksamenstellers
Caroline de Hartogh BBA
4apparaat/ installatie om vanuit bulkverpakking de ingredienten op recept/formule te mengen
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bulksamenstellers


Explanation:
vrijwel dezelfde zin gevonden:

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-01-29 17:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

Dit is de zin:
Bovendien zijn aan boord bulksamenstellers en -dispensers geplaatst waarmee de hoeveelheid verpakkings- en containerafval aanzienlijk wordt beperkt. Deze producten zijn niet alleen effectief, maar ook compatibel met onze geavanceerde systemen voor afvalwaterbehandeling als aanvulling op deze technologie.



    Reference: http://www.photomaassluis.com/readarticle.php?article_id=12
Caroline de Hartogh BBA
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Overtuigend.
2 mins

agree  123Translations: Klasse!
3 mins

neutral  Leo te Braake | dutCHem: het web overtuigt zelden, en heeft in zichzelf geen klasse. Een samensteller ken ik eigenlijk alleen in de context van dichtbundels en uitgeverijen.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apparaat/ installatie om vanuit bulkverpakking de ingredienten op recept/formule te mengen


Explanation:
Het kan voor nagenoeg elk mengsel worden gebruikt
Vergelijkbaar met de kleurmengmachines in de verfwinkel.
Om een geschikte korte term te kiezen zou ik wat meer in het project moeten duiken, maar ik moet over 5 minuten weg.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-01-30 18:40:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

receptuurmenger, recept-mengmachine, programmeerbaar mengtoestel

Een dagje respijt voegt echt iets toe...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-01-30 18:50:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Een mengtoestel meet bv totaal 30 gram van enkele in bulk meegenomen ingredienten af, en voegt 970 gram water uit de kraan toe. Als 1000 litertjes verbruikt worden tijdens zo'n reis, kun je nu toe met een paar jerrycans van bv 5 tot 50 l liter, i.p.v. 1000 plastic "handige knijpflessen".
Voilà de afvalbesparing.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search