Leg of flight

Dutch translation: vluchtsegment

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Leg of flight
Dutch translation:vluchtsegment
Entered by: Sanmar

11:29 May 12, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: Leg of flight
The leg of a flight on board an aeroplane.
Sanmar
United Kingdom
vluchtsegment
Explanation:
is hiervoor de geijkte term, dacht ik.

... KLM heeft bijvoorbeeld gekozen om per vluchtsegment een “fuelcharge” van €4 ... *vluchtsegment is een enkele vlucht. Dient u onderweg over te stappen, ...
www.consumentenbond.nl/acties/ 409675/Nieuws/463414?ticket=nietlid
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8vluchtsegment
Evert DELOOF-SYS
3traject
Chantal Henno


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leg of flight
traject


Explanation:
Ik weet niet of de vertaling hier goed is, want in het toerisme wordt de term "leg" in het Engels gebruikt. Ik denk dat het hier om het volgende gaat. Dit is eigenlijk hoofzakelijk bedoeld om je uit te leggen waarover het gaat.
dit is een van de trajecten van het vliegtuig heen of terug. Als je in het toerisme praat van een "empty leg", dan gaat het over een toestel dat zijn eerste vlucht maakt van het seizoen naar een bepaalde bestemming met passagiers en leeg (empty leg) terugkeert. Idem aan het einde van het seizoen wanneer de laatste passagiers worden opgehaald, en het toestel leeg naar de bestemming vliegt.
Groetjes

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
leg of flight
vluchtsegment


Explanation:
is hiervoor de geijkte term, dacht ik.

... KLM heeft bijvoorbeeld gekozen om per vluchtsegment een “fuelcharge” van €4 ... *vluchtsegment is een enkele vlucht. Dient u onderweg over te stappen, ...
www.consumentenbond.nl/acties/ 409675/Nieuws/463414?ticket=nietlid

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
17 mins

agree  edith1: Ja, wordt ook vaak gebruikt in de context van bijv. een RTW (round the world) ticket, bestaande uit meerdere 'legs'. Bij een reis van A --> B --> C --> D --> E --> A, is bijv. B --> C een leg of flight.
28 mins

agree  Tina Vonhof
1 hr

agree  Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
1 hr

agree  Chantal Henno: idd, dat was het woord waar ik naar zocht :-)
9 hrs

agree  Anthony Michils
10 hrs

agree  Nico Staes
15 hrs

agree  Hester Eymers
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search