overhead view

Dutch translation: bovenaanzicht

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overhead view
Dutch translation:bovenaanzicht
Entered by: Roel Verschueren

13:32 Jul 31, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: overhead view
uit een lijst zonder verdere context. Kan ik het vertalen met kikkerperspectief?
Linda Flebus
Belgium
bovenaanzicht
Explanation:
zo zou ik het vertalen

--------------------------------------------------
Note added at 15 min (2007-07-31 13:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

Als het niet over een beeld gaat, dan zou ik ook "algemeen beeld" durven gebruiken.
The overhead view of the company's policy....
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Dank je wel Roel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bovenaanzicht
Roel Verschueren
3 +2helikoptervisie
Percy Balemans
3 +1vogelperspectief
Ainhoa Bressers
3overzicht
Ron Willems


Discussion entries: 8





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vogelperspectief


Explanation:
Ligt eraan vanuit waar het perspectief is. Bij vogel is dat net wat hoger dan bij kikker.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Horizon_(perspectief)#Kikkerper...
Ainhoa Bressers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Lijkt mij hier niet van toepassing.
9 mins

agree  hirselina: Waarom niet?
11 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
helikoptervisie


Explanation:
Nog een variant vanuit de lucht. ;-)

Percy Balemans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Als het om een zg. generalistische 'kijk' op zaken gaat.
5 mins

neutral  Erik Boers: Krijgt in Van Dale alleen een figuurlijke betekenis.
7 mins

agree  hirselina: Lekker raden, waarom niet, je weet niet eens of het over een foto of een projectgroep gaat :-)
7 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bovenaanzicht


Explanation:
zo zou ik het vertalen

--------------------------------------------------
Note added at 15 min (2007-07-31 13:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

Als het niet over een beeld gaat, dan zou ik ook "algemeen beeld" durven gebruiken.
The overhead view of the company's policy....

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel Roel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Logischer dan kikkerperspectief.
6 mins
  -> Bedankt, Erik, maar zonder context blijft het gissen.

agree  Jack den Haan: Als het om een tekening gaat. // Misschien heb ik als een techneut een 'one-track mind', maar ik associeer een bovenzicht al uit de tijd dat ik op de HTS zelf achter een tekenbord stond alleen met een bouw- of constructietekening ;-)
8 mins
  -> en hier Jack? http://www.fotosearch.com/photos-images/overhead-view.html

agree  hirselina: Kan best!
12 mins
  -> Bedankt, Hirselina, maar zoals gezegd hierboven...

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overzicht


Explanation:
als er helemaal geen context is, zou ik zo algemeen mogelijk vertalen.

"overzicht" past zowel op aanzichten en algemene beelden als op allerlei beestenperspectieven (die ik hier overigens wat vergezocht vind).



Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 181




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search