guaranteed creasing service

Dutch translation: gegarandeerde permanente-plooiservice

17:47 Jan 11, 2004
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: guaranteed creasing service
Dit komt uit een folder over een procedure waarmee een permanante vouw in broeken en andere kledingstukken aangebracht kan worden. De brochure geeft richtlijnen voor de verkoper om deze service aan te prijzen. "Suggested selling script for the guaranteed creasing service".
Willemina Hagenauw
Dutch translation:gegarandeerde permanente-plooiservice
Explanation:
Dit lijkt me de kortste oplossing.
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Hartelijk dank aan jou en alle anderen die me hiermee geholpen hebben!

Willemina

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4permanente-broekvouw persservice
Kate Hudson
4 +1gegarandeerde permanente-plooiservice
Tina Vonhof
4strijk-met-(gegarandeerde)-plooiservice / strijkservice met gegarandeerde plooi
Evert DELOOF-SYS
3strijk- en persservice met garantie
winterjasmij (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
strijk- en persservice met garantie


Explanation:
Om aan te geven dat het persen in de context van strijken betreft.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 18:31:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Al heeft de techniek weinig met strijken in de conventionele betekenis te maken, denk ik dat dit qua resultaat wel het geval is.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 18:51:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Al heeft de techniek weinig met strijken in de conventionele betekenis te maken, denk ik dat dit qua resultaat wel het geval is.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 19:27:25 (GMT)
--------------------------------------------------

\'houdbaarheidsgarantie\' geeft wellicht nog iets meer informatie dan garantie alleen.
Het wordt dan wel een hele mond vol...

winterjasmij (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kate Hudson: I think that the translation needs to indicate that it concerns a permanent crease hence the guaranteed (i.e. guaranteed to stay in)
9 mins

neutral  Saskia Steur (X): het permanente aspect mist hier toch.
1 hr

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strijk-met-(gegarandeerde)-plooiservice / strijkservice met gegarandeerde plooi


Explanation:
Moet kunnen, en legt in elk geval goed uit waarover het gaat.

Strijken met plooi: ... En voor strijken hanteert ze de volgende tarieven: beddengoed 1 euro, overhemd 70 cent, broek met plooi 60 cent, spijkerbroek 50 cent, kinderkleding 40 cent ...
www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/1073023216262.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  winterjasmij (X): klinkt op zich wel goed, maar het gaat hier om een (scherpe) vouw en dus niet om een plooi.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gegarandeerde permanente-plooiservice


Explanation:
Dit lijkt me de kortste oplossing.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423
Grading comment
Hartelijk dank aan jou en alle anderen die me hiermee geholpen hebben!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur (X)
26 mins
  -> Bedankt Saskia.

neutral  winterjasmij (X): wel mooi, maar het gaat om een (scherpe) vouw en niet om een plooi.
39 mins
  -> Dan zou het 'permanente vouwservice worden. Maar zou dit proces ook niet op plooien van toespassing zijn?

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
permanente-broekvouw persservice


Explanation:
. Een vouw in een broek persen ? voor het persen de vouw
rijgen om verschuiven te voorkomen.

. Broekspijpen (buitenkant): Leg de broek plat in de lengte, met de pijpen op elkaar. Leg de naden op elkaar en strijk de buitenkant van elke pijp. Gebruik de extra stoomstoot om vouwen te persen.



    Reference: http://www.omaweetraad.com/diverse/p/persen.html
    Reference: http://www.tefal.nl/tefal/products/hintsandtips/hintsandtips...
Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Ja, nog mooier.
2 hrs
  -> Dankjewel

agree  moya
8 hrs
  -> Dankjewel

agree  Jan Willem van Dormolen: maar dan zonder de spatie
9 hrs
  -> dankjewel

agree  Mirjam Bonne-Nollen
21 hrs
  -> dankjewel




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search