scales platform

Dutch translation: weegplateau

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scales platform
Dutch translation:weegplateau
Entered by: Erica Magielse

11:43 Jan 12, 2004
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: scales platform
Dit is het gedeelte van een gewone keukenweegschaal waar de kom op geplaatst wordt als er iets gewogen wordt. Wordt dit in het Nederlands ook gewoon "platform" genoemd?
Willemina Hagenauw
weegplateau
Explanation:
Kwam ik tegen bij een beschrijving van de Kenwood DS600.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-01-12 12:17:47 GMT)
--------------------------------------------------

Op dezelfde site kwam ik bij de beschrijving van de Inventum WS15 ook nog de term \'weegoppervlak\' tegen.
Selected response from:

Erica Magielse
Netherlands
Grading comment
Ik vind weegplateau wel heel mooi! bedankt!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Schaal
Jan Willem van Dormolen
4standaard
Saskia Steur (X)
4schaaldrager
Leo te Braake | dutCHem
4weegplateau
Erica Magielse


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Schaal


Explanation:
Dit is de schaal waarmee je weegt (daarom heet het ding weegschaal).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1692

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch: zie:www.newdriversclub.be/exec/linker/link.htm?linkId=478 - 61k
8 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schaaldrager


Explanation:
schaal is te beperkt, weegschaal te ruim, de drager is de verbinding.

zie ref voor bevestiging. Daar gaat het om een hangende schaal, maar dat lijkt me geen bezwaar.


    Reference: http://web.inter.nl.net/users/Z.vHuissteden/voorpagz.html#ho...
Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weegplateau


Explanation:
Kwam ik tegen bij een beschrijving van de Kenwood DS600.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-01-12 12:17:47 GMT)
--------------------------------------------------

Op dezelfde site kwam ik bij de beschrijving van de Inventum WS15 ook nog de term \'weegoppervlak\' tegen.


    Reference: http://www.hermeselectronics.nl/?SG=204
Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 78
Grading comment
Ik vind weegplateau wel heel mooi! bedankt!

Willemina

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
standaard


Explanation:
Of eventueel het plateau.
Kortom de ondergrond met afleesvenster waar de schaal op rust.


    Reference: http://www.weegspecialist.nl/product.asp?CatID=127
Saskia Steur (X)
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search