Buckwheat pancakes

Dutch translation: boekweitpannenkoeken

11:00 Jan 27, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Buckwheat pancakes
Buckwheat pancakes
AlexNuts
Dutch translation:boekweitpannenkoeken
Explanation:
"Hartige" pannenkoeken die je eet met een vulling van kaas, hesp, enz.
"Gewone" pannenkoeken eet je met suiker, stroop, ...
Selected response from:

Kaat
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +16boekweitpannenkoeken
Kaat
4 +8boekweitpannenkoeken
GertV
5blinis
Gerard de Noord


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +16
boekweitpannenkoeken


Explanation:
"Hartige" pannenkoeken die je eet met een vulling van kaas, hesp, enz.
"Gewone" pannenkoeken eet je met suiker, stroop, ...

Kaat
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 min
  -> dank je

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 min
  -> dank je

agree  Jan Willem van Dormolen
1 min
  -> dank je

agree  vixen: Ook boekweitpannenkoeken smaken prima met zoet beleg ;-)
2 mins
  -> Alle pannenkoeken zijn heerlijk!

agree  Herman te Loo
4 mins
  -> dank je

agree  IDEAD Transl
6 mins
  -> dank je

agree  joeky janusch
7 mins
  -> dank je

agree  AdRem
7 mins
  -> dank je

agree  Kate Hudson
17 mins
  -> dank je

agree  Fabulous Transl
58 mins
  -> dank je

agree  Hans G. Liepert: ... en dat allemaal van die overheerlijke boekweitpannenkoekenbeslag
1 hr
  -> Ik krijg er helemaal zin in!

agree  Will Matter
1 hr

agree  AllisonK: 100% met Vixen eens. Buckwheat worden heel vaak met 'maple syrup' gegeten in de VS......
1 hr

agree  Miriam Linschoten, PhD
2 hrs

agree  Peter Leistra
3 hrs

agree  Patrick De Ridder: ik ruik ze al!
1 day 21 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
buckwheat pancakes
boekweitpannenkoeken


Explanation:
HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
0 min
  -> Bedankt

agree  xxxwinterjasmij: smaken ook met stroop of suiker
1 min
  -> Dank je!

agree  Jacqueline van der Spek
6 mins
  -> Bedankt!

agree  joeky janusch
6 mins
  -> Bedankt!

agree  Kate Hudson
17 mins
  -> Thanks!

agree  Fabulous Transl
58 mins
  -> Bedankt!

agree  Will Matter
1 hr
  -> Bedankt!

agree  AllisonK
1 hr
  -> Thanks!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
buckwheat pancakes
blinis


Explanation:
indien gegeten met kaviaar

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 647




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search