prior art document

Dutch translation: document volgens/conform/op basis van de stand der techniek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prior art document
Dutch translation:document volgens/conform/op basis van de stand der techniek
Entered by: Steven Mertens

19:16 Jul 28, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Patents
English term or phrase: prior art document
Context: "If the teaching of a patent only arises from the combination of two or more prior art documents, the invention will not be part of the state of the art"

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
document volgens/conform/op basis van de stand der techniek
Explanation:
Of recht voor z'n raap: stand-der-techniek document.

Glossary van de grootste octrooiaanvrager in Nederland:
prior art = stand der techniek; volgens de stand der techniek
prior art methods = werkwijzen volgens de stand der techniek
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt Jack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5document volgens/conform/op basis van de stand der techniek
Jack den Haan
4BREF-document
vic voskuil


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
BREF-document


Explanation:
een beetje gegoochelt, maar zo heb je niet twee keer achter elkaar "stand der techniek" erin staan.


http://leden.fme.nl/Docs/Milieu_Energie/Europese reductiepli...
- geeft BREF bij stand-der-techniekdocumenten

http://www.eu-milieubeleid.nl/print/ch15.html
- geeft de definitie van BREF (B(est Available Technology) REFerence document) (maar omdat dat document niet terugkomt in de afkorting, kun je het zonder problemen achter BREF plakken)

verdere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prior_art
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octrooi

prior hoeft hier dus niet aangezet te worden, al lijkt het me geen probleem als je er "reeds bestaande BREF-documenten" of iets dergelijks van maakt.


vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 5

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
document volgens/conform/op basis van de stand der techniek


Explanation:
Of recht voor z'n raap: stand-der-techniek document.

Glossary van de grootste octrooiaanvrager in Nederland:
prior art = stand der techniek; volgens de stand der techniek
prior art methods = werkwijzen volgens de stand der techniek

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 21
Grading comment
Bedankt Jack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search