trial

Dutch translation: poging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trial
Dutch translation:poging
Entered by: Hermine Slootweg

13:11 Nov 26, 2017
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / Intelligence Quotient test
English term or phrase: trial
Poging? Proef? ik ben op zoek naar de standaard term hiervoor in IQ-tests.
Hermine Slootweg
Netherlands
poging
Explanation:
Zie discussie hierboven, ik had wat meer context nodig. Excuus dat ik je eerst op het verkeerde been heb gezet in de discussie!

Zie pagina 17 in eerste referentie en pagina 2 van tweede referentie voor specifieke gebruik van 'poging' in de context van de oefening Blokpatronen.

NB - dit is uiteraard gebaseerd op het gebruik van de WISC-III ipv WISC-V, maar geen reden om te denken dat het niet hetzelfde zou zijn in de nieuwe versie.
Selected response from:

Agnes Douwes
Grading comment
Dank Agnes en Barend!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1poging
Agnes Douwes
3Gissen en missen
Channa Montijn


Discussion entries: 22





  

Answers


4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Gissen en missen


Explanation:
Heb even gekeken op http://www.cultureelwoordenboek.nl/index.php?lem=700
Vaak worden woorden zoals trial (net als Q & A) niet vertaald.

Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
poging


Explanation:
Zie discussie hierboven, ik had wat meer context nodig. Excuus dat ik je eerst op het verkeerde been heb gezet in de discussie!

Zie pagina 17 in eerste referentie en pagina 2 van tweede referentie voor specifieke gebruik van 'poging' in de context van de oefening Blokpatronen.

NB - dit is uiteraard gebaseerd op het gebruik van de WISC-III ipv WISC-V, maar geen reden om te denken dat het niet hetzelfde zou zijn in de nieuwe versie.


    Reference: http://https://www.studeersnel.nl/nl/document/universiteit-l...
    Reference: http://https://psychokring.files.wordpress.com/2016/03/afnam...
Agnes Douwes
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dank Agnes en Barend!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barend van Zadelhoff: Lijkt me zeker een elegante optie.
13 mins
  -> Dank! Altijd leerzaam om mijn eigen ongelijk te moeten bewijzen ;)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search