rental pool

Dutch translation: verhuurpool

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rental pool
Dutch translation:verhuurpool
Entered by: Nathalya

12:35 Apr 11, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate / tourism industry/real estate management
English term or phrase: rental pool
Zin:

"The rental pool for Resort X is being set up on a “not for profit” basis by the developer, and control of the operation of the rental pool will eventually be passed to villa owners, who will contract a commercial operator to operate the rental pool in the best interests of the villa owners."

Bestaat hiervoor een passende Nederlandse vertaling? Dank u!
Nathalya
Belgium
verhuurpool
Explanation:
Dit is een specifieke term binnen de context van vakantiewoningen die particulier eigendom zijn en een gedeelte van het jaar worden verhuurd via een zgn. 'verhuurpool'.

Ourthe et Somme is al jaren één van de grootsten van de Ardennen voor het beheer en de verhuur van vakantiewoningen.

Indien U dit wenst kan uw woning dus in verhuur gegeven worden voor de zomer of het hele jaar. Dit zal gebeuren via een verhuurpool van mensen die een zelfde type woning hebben. Al de inkomsten van de verhuur komen in die verhuurpool terecht en worden gelijk verdeelt tussen de verschillende eigenaren die deel nemen in die verhuur pool.

www.ardennen-online.com/default.aspx?key=verkoopdetail_nl&v...

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-04-11 13:03:05 GMT)
--------------------------------------------------

NB. De twee laatste alinea's (incl. grammatical and spelling errors) zijn afkomstig van de opgegeven website en dienen als voorbeeld/uitleg.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Dank u!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6verhuurpool
Kitty Brussaard
4huurbestand
Jacques Wolse


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
huurbestand


Explanation:
Just an educated guess, see also numerous hits on Google.

Jacques Wolse
Native speaker of: Native in DutchDutch

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
verhuurpool


Explanation:
Dit is een specifieke term binnen de context van vakantiewoningen die particulier eigendom zijn en een gedeelte van het jaar worden verhuurd via een zgn. 'verhuurpool'.

Ourthe et Somme is al jaren één van de grootsten van de Ardennen voor het beheer en de verhuur van vakantiewoningen.

Indien U dit wenst kan uw woning dus in verhuur gegeven worden voor de zomer of het hele jaar. Dit zal gebeuren via een verhuurpool van mensen die een zelfde type woning hebben. Al de inkomsten van de verhuur komen in die verhuurpool terecht en worden gelijk verdeelt tussen de verschillende eigenaren die deel nemen in die verhuur pool.

www.ardennen-online.com/default.aspx?key=verkoopdetail_nl&v...

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-04-11 13:03:05 GMT)
--------------------------------------------------

NB. De twee laatste alinea's (incl. grammatical and spelling errors) zijn afkomstig van de opgegeven website en dienen als voorbeeld/uitleg.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank u!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
2 mins
  -> A very swift response Bea!

agree  Erik Boers: Vergeefs gezocht naar een Nederlandser alternatief, maar ik kom niet verder dan het onhandige "gezamenlijk verhuursysteem".
13 mins
  -> Bedankt Erik!

agree  Ron Willems: zie ook http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/law:_contracts/21...
1 hr
  -> Bedankt Ron, is idd al eerder aan de orde geweest

agree  frameworks
5 hrs
  -> Bedankt!

agree  Carolien de Visser
6 hrs
  -> Bedankt Carolien!

agree  Michael Beijer
4101 days
  -> Wow, thank you for this belated agree :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search