Listings department

Dutch translation: Taxatieafdeling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Listings department
Dutch translation:Taxatieafdeling
Entered by: Marleen Pieper

22:39 Jan 14, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate
English term or phrase: Listings department
Een website voor een makelaar:

Our online brochure is full of our latest property listings and offers and is updated every month.

Our "listings department" are constantly adding new properties to our system.

Iemand enig idee hoe deze afdeling bij een makelaar heet?
Marleen Pieper
Taxatieafdeling
Explanation:
'Listers' of ook 'valuers' genoemd, zijn die medewerkers die een eigendom op de boeken nemen m.a.w. ze bezoeken het huis, maken foto's, verzamelen alle documentatie over het huis en geven de huiseigenaar ook een indicatie over de eventuele waarde/verkoopsprijs van het huis.
In grotere vastgoedkantoren in Spanje is het courant dat daar een specifieke medewerker/afdeling voor verantwoordelijk is, in kleine kantoren doen alle medewerkers zowel de 'listing' als de 'sales'.
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Dankjewel, taxatieafdeling lijkt me inderdaad de meest specifieke oplossing. Ik denk wel dat een "listing department" bij een Spaanse makelaar een lichtere afdeling is dan taxateurs in Nederland, maar goed het makelaarsvak is in beide landen ook heel verschillend ingericht. Taxatie komt het meest in de buurt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Taxatieafdeling
Bea Geenen
3vastgoedmakelaars
Roel Verschueren
3(onze) vastgoedbeheerders
Gerda Rijsselaere
2afdeling makelaardij
Mark Straver


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
listings department
afdeling makelaardij


Explanation:
Ik denk niet dat er een specifieke naam is voor een afdeling die zich alleen bezighoudt met het bijwerken van lijsten met panden, behalve de algemene term "afdeling makelaardij" die wordt gebruikt voor algemene makelaar-administratieve handelingen.


    Reference: http://www.klavermakelaardij.nl/over-klaver/medewerkers
Mark Straver
Sweden
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
listings department
(onze) vastgoedbeheerders


Explanation:
en voor de andere zin stel ik voor: een actueel overzicht van ons aanbod (aan vastgoed)

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ron Willems: vastgoedbeheer is volgens mij een verwarrend begrip hier, omdat die term ook wordt gebruikt voor het beheer (met name de verhuur) door bijvoorbeeld een makelaar van bezittingen ten behoeve van de eigenaar
11 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
listings department
vastgoedmakelaars


Explanation:
kan hier passen

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
listings department
Taxatieafdeling


Explanation:
'Listers' of ook 'valuers' genoemd, zijn die medewerkers die een eigendom op de boeken nemen m.a.w. ze bezoeken het huis, maken foto's, verzamelen alle documentatie over het huis en geven de huiseigenaar ook een indicatie over de eventuele waarde/verkoopsprijs van het huis.
In grotere vastgoedkantoren in Spanje is het courant dat daar een specifieke medewerker/afdeling voor verantwoordelijk is, in kleine kantoren doen alle medewerkers zowel de 'listing' als de 'sales'.

Bea Geenen
Hong Kong
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 5
Grading comment
Dankjewel, taxatieafdeling lijkt me inderdaad de meest specifieke oplossing. Ik denk wel dat een "listing department" bij een Spaanse makelaar een lichtere afdeling is dan taxateurs in Nederland, maar goed het makelaarsvak is in beide landen ook heel verschillend ingericht. Taxatie komt het meest in de buurt.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search