power transmission station

Dutch translation: hoogspanningsstation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power transmission station
Dutch translation:hoogspanningsstation
Entered by: Remy van Tol

14:30 Jan 28, 2017
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Safety / Drones
English term or phrase: power transmission station
Handleiding voor een drone met de waarschuwing niet te dicht bij "power transmission stations" te vliegen.
Ik kan even niet op het Nederlandse woord komen.
Remy van Tol
Peru
hoogspanningsstation
Explanation:
Er wordt hier vast bedoeld: een plaats waar veel hoogspanningsleidingen bij elkaar komen. Dat is een hoogspanningsstation. Uiteraard moet je met een drone ook bij veel andere objecten uit de buurt blijven...
Zie ook webref

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-01-28 16:05:42 GMT)
--------------------------------------------------

Waarom juist uit de buurt van een hoogspanningsstation? Omdat daar op relatief korte afastanden van elkaar grote spanningsverschillen voorkomen bijv. in de schakelaars, waardoor een drone gemakkelijk tot kortsluiting aanleiding zou kunnen geven als hij er te dicht bij komt
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hoogspanningsstation
Henk Sanderson
3energiecentrale
Caroline de Hartogh BBA


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
energiecentrale


Explanation:
is één van de mogelijkheden

Caroline de Hartogh BBA
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hoogspanningsstation


Explanation:
Er wordt hier vast bedoeld: een plaats waar veel hoogspanningsleidingen bij elkaar komen. Dat is een hoogspanningsstation. Uiteraard moet je met een drone ook bij veel andere objecten uit de buurt blijven...
Zie ook webref

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-01-28 16:05:42 GMT)
--------------------------------------------------

Waarom juist uit de buurt van een hoogspanningsstation? Omdat daar op relatief korte afastanden van elkaar grote spanningsverschillen voorkomen bijv. in de schakelaars, waardoor een drone gemakkelijk tot kortsluiting aanleiding zou kunnen geven als hij er te dicht bij komt


    Reference: http://www.hoogspanningsnet.com/techniek/hoogspanningsstatio...
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 31
Notes to answerer
Asker: Dank je wel! Dat is hem!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr
  -> Dsnk je, Jan Willem




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search