On-air facts

Dutch translation: Weetjes

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:On-air facts
Dutch translation:Weetjes
Entered by: Katrien De Clercq

12:50 Nov 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Science - Science (general) / Facts
English term or phrase: On-air facts
Dit is de titel van een documentje waar vooral vragen over wetenschap worden gesteld, zoals waarom slangen prooien die groter zijn kunnen inslikken, waarom katten niet en honden wel aan de leiband moeten, ...

Kan ik dit gewoon vertalen met weetjes ?

Alvast bedankt !

Katrien
Katrien De Clercq
Hangt er van af
Explanation:
Wel, op het eerste gezicht wel, lijkt me.
Ik denk dat het ook wel wat afhangt van het document zelf.
Selected response from:

reebecca (X)
Grading comment
Dank je wel, Rebecca ! Zo zie je dat je eerste idee nogal eens het goede is !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1wetenswaardigheden
Alice Saunders (X)
3snelle weetjes
Harry Borsje
2 +1Vragen van luisteraars
Henk Peelen
3Hangt er van af
reebecca (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
on-air facts
Hangt er van af


Explanation:
Wel, op het eerste gezicht wel, lijkt me.
Ik denk dat het ook wel wat afhangt van het document zelf.

reebecca (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel, Rebecca ! Zo zie je dat je eerste idee nogal eens het goede is !

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
on-air facts
wetenswaardigheden


Explanation:
gewoon maar een idee

Alice Saunders (X)
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Hiermee kun je haast niet verkeerd gaan.
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
on-air facts
Vragen van luisteraars


Explanation:
Is het misschien niet een gecondenseerde versie van een of ander radioprogramma (discussieprogramma?) waarin luisteraars konden opbellen met allerlei vragen? Ik vind dat on-air namelijk vrij typisch.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cor Stephan van Eijden: Dat lijkt mij ook.
5 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
on-air facts
snelle weetjes


Explanation:
Ik sla ook maar een slag - de Googles voor on-air facts verwijzen naar nieuwszenders (Fox). Of ze hiermee juist oppervlakkige wetenswaardigheden of juist diepere achtergronden bedoelen, blijft moeilijk te beoordelen, maar ik gok hierop.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search