connector

Dutch translation: verbinding

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:connector (handwriting)
Dutch translation:verbinding
Entered by: vixen

08:19 Jun 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: connector
Ze bespreken iemand z'n handschrift.

Is that a gap in between the letters?

- You mean in the connectors?
De Facto
verbinding
Explanation:
Ik neem aan dat het hier gaat om de verbindingen tussen de letters, zodat de letters binnen een woord aaneen worden geschreven.

De wijze waarop met Novoskript de verbindingen kunnen worden aangeleerd, houdt goed rekening met de verschillen in de ontwikkeling van bijvoorbeeld de ruimtelijke oriëntatie. Door de éénlijn-oefeningen worden zij niet meteen gedwongen om te snel en te klein in een standaard schrijfspoor te werken. Kinderen kunnen eerst experimenteren met de grote en de kleine ruimte zonder dat het schrijfproces stagneert. Bij dit onderdeel hebben de makers van Novoskript kinderen en leerkrachten iets nieuws te bieden. Met het unieke systeem van natuurlijke en lastige verbindingen ontwikkelen kinderen door oefening van slechts achttien verbindingen een vloeiend en goed leesbaar handschrift.
De modulaire opzet van de methode maakt het voor kinderen mogelijk om op eigen niveau en in eigen tempo te leren schrijven; eind groep 3 is het ene kind bijvoorbeeld toe aan het werken met verbindingen terwijl het andere kind begin groep 4 nog de laatste losse letters oefent.
http://www.marant-ed.nl/frappant/frap89.html
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4verbinding
vixen
2overeenkomsten
11thmuse


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
verbinding


Explanation:
Ik neem aan dat het hier gaat om de verbindingen tussen de letters, zodat de letters binnen een woord aaneen worden geschreven.

De wijze waarop met Novoskript de verbindingen kunnen worden aangeleerd, houdt goed rekening met de verschillen in de ontwikkeling van bijvoorbeeld de ruimtelijke oriëntatie. Door de éénlijn-oefeningen worden zij niet meteen gedwongen om te snel en te klein in een standaard schrijfspoor te werken. Kinderen kunnen eerst experimenteren met de grote en de kleine ruimte zonder dat het schrijfproces stagneert. Bij dit onderdeel hebben de makers van Novoskript kinderen en leerkrachten iets nieuws te bieden. Met het unieke systeem van natuurlijke en lastige verbindingen ontwikkelen kinderen door oefening van slechts achttien verbindingen een vloeiend en goed leesbaar handschrift.
De modulaire opzet van de methode maakt het voor kinderen mogelijk om op eigen niveau en in eigen tempo te leren schrijven; eind groep 3 is het ene kind bijvoorbeeld toe aan het werken met verbindingen terwijl het andere kind begin groep 4 nog de laatste losse letters oefent.
http://www.marant-ed.nl/frappant/frap89.html


vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
32 mins

agree  Iris70
1 hr

agree  NelD
3 hrs

agree  shineda
12 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overeenkomsten


Explanation:
Ik denk dat vixen gelijk heeft met zijn oplossing. Maar het zou eventueel ook zo kunnen zijn dan met zoekt naar connectors tussen het oorspronkelijke en het test-handschrift. De connector kan in dat geval een bepaalde overeenkomstige letterform enz. Gewoon om je een alternatief te verstrekken.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2004-06-09 05:53:29 GMT)
--------------------------------------------------

What a bad sentence did I write. What I wanted to say is that, when comparing handwriting, one uses a source document and an original. The connectors are the typicals. The matching similarities. Similar to comparing finger prints.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search