some nokey

Dutch translation: knoedels

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:some nokey
Dutch translation:knoedels
Entered by: Channa Montijn

13:32 Nov 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: some nokey
- Let's get something to eat. Where would you like to go?
- I don't know. Get some nokey?
- Good idea.

Ik vind op het internet nergens een link tussen nokey en eten. Ik veronderstel dan ook dat nokey fout geschreven is in m'n script, maar ik vind de juiste schrijfwijze niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
De Facto
knoedels
Explanation:
De juiste spelling is Noky... anders betekent het inderdaad wat anders.
Ik heb na lang zoeken een website gevonden die er zelfs een recept voor geeft.
Ik zou in dit geval dus kiezen voor een snelle hap; noedels bijvoorbeeld (misschien wat uitgebreid, maar dekt de lading wel)

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 46 mins (2004-11-30 17:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

meelballetjes kan trouwens ook (vandaar dat het weliswaar iets anders geschreven ook sexueel contact betekent, hangt helemaal van de contect af -:))

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 47 mins (2004-11-30 17:19:50 GMT)
--------------------------------------------------

conect=context

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 47 mins (2004-11-30 17:20:05 GMT)
--------------------------------------------------

meelballetjes kan trouwens ook (vandaar dat het weliswaar iets anders geschreven ook sexueel contact betekent, hangt helemaal van de contect af -:))
Selected response from:

Channa Montijn
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1knoedels
Channa Montijn
4knoedels
Channa Montijn
2Nokey met footnote
11thmuse
1kant-en-klaar; bezorgmaaltijd
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Nokey met footnote


Explanation:
Is Ierland bestaat een pretpark met een aantal eetgelegenheden. Indien het te vertalen stuk uit Ierland afkomstig is en indien Nokey daar ongeveer eenzelfde begrip is als McDonald's, dan zou het kunnen.


Nokey's Adventure Land & Q2000
Let the Kids Loose! Children can enjoy Nokey's from 1/2 hour - 1 hour at
a time. It is an ideal location for a birthday party. Please ...
www.mayoleisurepoint.ie/adventure.htm

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kant-en-klaar; bezorgmaaltijd


Explanation:
Zoiets lijkt me aannemelijk (maar kan het niet bewijzen). no key = geen knoppen gebruiken, dus geen toestel bedienen = kant-en-klaar voedsel, of misschien een boterham of zo.
Nog zo'n 'fantastisch' idee: Nokey = Nokia. Met andere woorden: ff een telefoontje plegen en een bezorgmaaltijd laten brengen.
Of: nokey = niet belangrijk = eenvoudige maaltijd.
Of: geen sluetel = een maaltijd 'kopen buiten de openstellingstijden van een gelegenheid of winkel': zich toegang verschaffen tot een pand zonder gebruik van en sleutel = inbreken

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
knoedels


Explanation:
De juiste spelling is Noky... anders betekent het inderdaad wat anders.
Ik heb na lang zoeken een website gevonden die er zelfs een recept voor geeft.
Ik zou in dit geval dus kiezen voor een snelle hap; noedels bijvoorbeeld (misschien wat uitgebreid, maar dekt de lading wel)

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 46 mins (2004-11-30 17:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

meelballetjes kan trouwens ook (vandaar dat het weliswaar iets anders geschreven ook sexueel contact betekent, hangt helemaal van de contect af -:))

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 47 mins (2004-11-30 17:19:50 GMT)
--------------------------------------------------

conect=context

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 47 mins (2004-11-30 17:20:05 GMT)
--------------------------------------------------

meelballetjes kan trouwens ook (vandaar dat het weliswaar iets anders geschreven ook sexueel contact betekent, hangt helemaal van de contect af -:))


    Reference: http://http//www.cooks.com/rec/view/0,194,158171-237193,00.h...
Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: In Austria a traveller will encounter nockerl, a small dumpling; in Hungary, he may eat nokedli; in the Czech Republic and in Slovakia he will find a similar food under the name noky, in Serbia under the name nokla.
20 hrs

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knoedels


Explanation:
De juiste spelling is Noky... anders betekent het inderdaad wat anders.
Ik heb na lang zoeken een website gevonden die er zelfs een recept voor geeft.
Ik zou in dit geval dus kiezen voor een snelle hap; noedels bijvoorbeeld (misschien wat uitgebreid, maar dekt de lading wel)


    Reference: http://http//www.cooks.com/rec/view/0,194,158171-237193,00.h...
Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search