legacy application

Dutch translation: oude toepassing

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:legacy application
Dutch translation:oude toepassing
Entered by: valley

20:57 Jan 9, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: legacy application
Solutions leave existing legacy applications in tact an d builds an integrated dashboard over these applications.
valley
oude toepassing
Explanation:
8 jaar ervaring in IT-vertalingen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 21:07:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Dekt de lading niet helemaal, maar klinkt stukken beter dan het geforceerde \"legacy-toepassing\" of \"overgebleven toepassing\". In feite gaat het om oude toepassingen in organisaties die vaak compatibiliteitsproblemen opleveren als ze moeten worden geïntegreerd met nieuwe toepassingen.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 21:08:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Dekt de lading niet helemaal, maar klinkt stukken beter dan het geforceerde \"legacy-toepassing\" of \"overgebleven toepassing\". In feite gaat het om oude toepassingen in organisaties die vaak compatibiliteitsproblemen opleveren als ze moeten worden geïntegreerd met nieuwe toepassingen.
Selected response from:

XX789 (X)
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2oude toepassing
XX789 (X)
4 +1oude systemen
Havona
3Auto type
Jos Essers


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
oude toepassing


Explanation:
8 jaar ervaring in IT-vertalingen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 21:07:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Dekt de lading niet helemaal, maar klinkt stukken beter dan het geforceerde \"legacy-toepassing\" of \"overgebleven toepassing\". In feite gaat het om oude toepassingen in organisaties die vaak compatibiliteitsproblemen opleveren als ze moeten worden geïntegreerd met nieuwe toepassingen.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 21:08:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Dekt de lading niet helemaal, maar klinkt stukken beter dan het geforceerde \"legacy-toepassing\" of \"overgebleven toepassing\". In feite gaat het om oude toepassingen in organisaties die vaak compatibiliteitsproblemen opleveren als ze moeten worden geïntegreerd met nieuwe toepassingen.

XX789 (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Bestaande toepassingen (die een blok aan je been zijn).
1 hr

agree  Bart B. Van Bockstaele: Absoluut. En waarbij "oud" soms niet meer dan enkele dagen betekent! (Are you still working with an old bucket like that?! = Wat?! Een laptop van drie maand oud, werk je daar nu NOG mee?!
8 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Auto type


Explanation:
Is een Legacy niet een bepaald model auto, als ik me niet vergis van Mitsubishi of zo. Mede ook omdat het over het dashboard gaat??

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerard de Noord: Je zit er heel ver naast. Is dit een grapje?
44 mins

disagree  Edward Vreeburg: wel grappig, maar Dashboard is in dit geval een applicatie dat een status overzicht bijhoud van een applicatie
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem: mijn broer rijdt zoiets. Hij heeft er ook de leeftijd voor....
1 hr

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
oude systemen


Explanation:
Als het hier niet om IT gaat, is systemen misschien een betere vertaling dan toepassingen.

Bij IT is toepassingen inderdaad de beste vertaling.

HTH


Havona
Netherlands
PRO pts in pair: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: oude systeem, klinkt lekker hangt er een beetje vanaf hoe groot het .. anders applicatie, programma of toepassing..
56 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search