poly cones

Dutch translation: polypropyleen conus(sen)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:poly cone(s)
Dutch translation:polypropyleen conus(sen)
Entered by: Bryan Crumpler

11:22 Jan 28, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: poly cones
The speakers use transparent poly cones for the added benefit of water resistance and eye-catching appearance.
Nadjezda Heymans (X)
polypropeleen conussen
Explanation:
als in conus-luidspreker...

Geluidsaccessoires, speakers, versterkers, etc.
... Instaleerbaar als (pasklaar) voor-, achter- of voor/achter-systeem; 16,5
cm lagetonenluidspreker (woofer) spuitgieter polypropyleen conus 25 mm ...
www.xs4all.nl/~zeilen29/audiover.html - 10k - Cached - Similar pages

SCAN-SPEAK luidsprekerunits
... 18W/8535, 150,00, 18 cm carbon conus voor gesloten kast. 18W/8543, 135,00, 18
cm polypropyleen conus. 18W/8544 P, 170,00, 18 cm black kevlar conus met phasekegel. ...
www.remo.nl/scanspeak.htm - 7k - Cached - Similar pages

AUDIO "F" Luidspreker ontwerp
... De afzonderlijke luidsprekers worden alleen geselecteerd op excellente geluidskwaliteit.
Alle woofers zijn opgebouwd met een speciale polypropyleen conus. ...
www.audio-f.nl/nl/lsdesign.htm - 8k - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 11:46:28 (GMT)
--------------------------------------------------

de \"e\" tussenin had een \"y\" moeten zijn.... tikfout...
Selected response from:

Bryan Crumpler
United States
Grading comment
Bedankt voor de snelle reactie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6conussen in polypropyleen
Koen Vander Elst
4 +2De luidsprekerconussen zijn gemaakt van polypropyleen
Jacqueline van der Spek
4 +2polypropeleen conussen
Bryan Crumpler
5polymeer conussen
Leo te Braake | dutCHem
4 -1polysilicium
Blue lines
3luidsprekers met transparante polykevlar (of andere soorten plastic) conus
eldira


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
conussen in polypropyleen


Explanation:
poly = afkorting van polypropylene (veel gebruikt materiaal voor luidsprekerconussen)

Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
7 mins

agree  Bryan Crumpler
16 mins

agree  Henk Peelen: http://www.aurasound.com/mobileaudio/body.html
29 mins

agree  Benny Raemaekers
55 mins

agree  Quark
1 hr

agree  Peter Leistra
22 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
polysilicium


Explanation:
Kluwer: poly = polysilicon (NL:polysilicium).

Blue lines
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: onzin
4 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
polypropeleen conussen


Explanation:
als in conus-luidspreker...

Geluidsaccessoires, speakers, versterkers, etc.
... Instaleerbaar als (pasklaar) voor-, achter- of voor/achter-systeem; 16,5
cm lagetonenluidspreker (woofer) spuitgieter polypropyleen conus 25 mm ...
www.xs4all.nl/~zeilen29/audiover.html - 10k - Cached - Similar pages

SCAN-SPEAK luidsprekerunits
... 18W/8535, 150,00, 18 cm carbon conus voor gesloten kast. 18W/8543, 135,00, 18
cm polypropyleen conus. 18W/8544 P, 170,00, 18 cm black kevlar conus met phasekegel. ...
www.remo.nl/scanspeak.htm - 7k - Cached - Similar pages

AUDIO "F" Luidspreker ontwerp
... De afzonderlijke luidsprekers worden alleen geselecteerd op excellente geluidskwaliteit.
Alle woofers zijn opgebouwd met een speciale polypropyleen conus. ...
www.audio-f.nl/nl/lsdesign.htm - 8k - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 11:46:28 (GMT)
--------------------------------------------------

de \"e\" tussenin had een \"y\" moeten zijn.... tikfout...


    Reference: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/c.html
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108
Grading comment
Bedankt voor de snelle reactie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: http://www.aurasound.com/mobileaudio/body.html
18 mins

agree  Benny Raemaekers
44 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luidsprekers met transparante polykevlar (of andere soorten plastic) conus


Explanation:

Een speaker bestaat uit: De conus die meestal van papier, plastic of ijzer is gebouwd en vastzit aan de vering die ervoor zorgt dat de conus kan ...
home.wanadoo.nl/hoewerkthet/tech/luidspreker.html

gegoten metalen frame van zamak legering; semi-exponentiele Polykevlar conus met rubberen ...
www.clofis.nl/nl/focal/focal_bassmid.htm


eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
De luidsprekerconussen zijn gemaakt van polypropyleen


Explanation:
De luidsprekerconussen zijn gemaakt van polypropyleen voor waterbestendigheid en voor een aantrekklijk uiterlijk

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
24 mins
  -> thank you, Benny!

agree  Quark
33 mins
  -> thank you!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
polymeer conussen


Explanation:
de meeste reeds gegeven oplossingen zijn taalkundig OK. Poly is echter de afkorting voor de groepsnaam polymeren , ook bekend als ku\nststoffen of plastics, nergens staat of polYpropylee, polyetheen, polykevlar(=onzinwoord!)of polyester bedoeld wordt

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search