roll-over protection

Dutch translation: Kantelbeveiliging(sinrichting)/koprolbeveiliging(ssysteem)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roll-over protection
Dutch translation:Kantelbeveiliging(sinrichting)/koprolbeveiliging(ssysteem)
Entered by: Marijke Singer

09:08 Dec 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Weergave op display in auto
English term or phrase: roll-over protection
Roll-over protection fault!
Renate van den Bos
Kantelbeveiliging(sinrichting)/koprolbeveiliging(ssysteem)
Explanation:
Indien auto's worden bedoeld:
koprolbeveiligingssysteem (Engels: ROPS = Roll-over Protection System)
Kijk op website:
http://nl.volvocars.be/Showroom/XC90/Experience/Safety/Prote...
(de auto gaat over zijn kop)

Maar als het algemeen is dan: kantelbeveiligingsinrichting (roll-over protection structures (ROPS))
Kijk op websites:
http://europa.eu.int/comm/enterprise/mechan_equipment/machin... (Engels)
http://europa.eu.int/comm/enterprise/mechan_equipment/machin... (Nederlands)
Selected response from:

Marijke Singer
United Kingdom
Grading comment
Je hebt helemaal gelijk! Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2rolbeugel
Toiny Van der Putte-Rademakers
4Kantelbeveiliging(sinrichting)/koprolbeveiliging(ssysteem)
Marijke Singer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rolbeugel


Explanation:
http://www.rolbeugels.nl/HTML/rolbeugels.php

Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacques Wolse: In dit geval waarschijnlijk rolbeugel die net als airbag bij een ongeval binnen honderdsten van seconden uitklapt en voorkomt dat de inzittenden onder de (open) auto bekneld raken.
34 mins

agree  Marciam
1 hr

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kantelbeveiliging(sinrichting)/koprolbeveiliging(ssysteem)


Explanation:
Indien auto's worden bedoeld:
koprolbeveiligingssysteem (Engels: ROPS = Roll-over Protection System)
Kijk op website:
http://nl.volvocars.be/Showroom/XC90/Experience/Safety/Prote...
(de auto gaat over zijn kop)

Maar als het algemeen is dan: kantelbeveiligingsinrichting (roll-over protection structures (ROPS))
Kijk op websites:
http://europa.eu.int/comm/enterprise/mechan_equipment/machin... (Engels)
http://europa.eu.int/comm/enterprise/mechan_equipment/machin... (Nederlands)

Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Je hebt helemaal gelijk! Bedankt! Renate




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search