contact input

Dutch translation: Contact invoer (adres)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contact input
Dutch translation:Contact invoer (adres)
Entered by: Bram Poldervaart

14:55 Jun 5, 2020
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / mobile app
English term or phrase: contact input
Configure the group to call when a call is made using the call button or via contact input.
Bram Poldervaart
Contact invoer (adres)
Explanation:
Is het eerder ingevoerde contact adres via het adresboek van de telefoon.
Selected response from:

Bram Mastenbroek
Spain
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3contactingang
Kitty Brussaard
3Contact invoer (adres)
Bram Mastenbroek
Summary of reference entries provided
Refs (intercomsystemen)
Kitty Brussaard

  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Contact invoer (adres)


Explanation:
Is het eerder ingevoerde contact adres via het adresboek van de telefoon.

Bram Mastenbroek
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kitty Brussaard: Ik neig hier eerder naar 'contactingang'. Ik lees e.e.a. zo dat de oproep kan worden gedaan met de (deur)belknop of via de contactingang (waarop een extern apparaat is aangesloten).
20 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
contactingang


Explanation:
Zie mijn reference comment.

Ik lees het gedeelte vanaf 'when' als: (...) wanneer een oproep wordt gedaan met de (deur)belknop of via de contactingang (waarop een extern apparaat is aangesloten).

Contactingangen en -uitgangen maken externe aansluitingen mogelijk.

Kitty Brussaard
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12




Reference comments


20 hrs
Reference: Refs (intercomsystemen)

Reference information:
Configureer de groep om te bellen wanneer een oproep wordt gedaan met behulp van de belknop of via de contactinvoer.
https://www.aiphone.net/support/software-documents/download/...

NB. In dezelfde handleiding wordt echter ook de term 'contactingang' gebruikt.

En zie bijvoorbeeld ook pag. 23 van deze handleiding:

Oproep contactingang

Stel het groepsnummer in dat opgeroepen dient te worden als de contactingang schakelt.

Stel de prioriteit in van de oproep als de contactingang schakelt.
https://www.ihkbv.nl/assets/uploads/2018/11/IX-Door-Station-...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2020-06-06 11:19:40 GMT)
--------------------------------------------------

PS. Ik denk dat ik het zelf op resp. 'contactingang' (contact input) en 'contactuitgang' (contact output) zou houden. Contactingangen en -uitgangen maken externe aansluitingen mogelijk.

Kitty Brussaard
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search