https://www.proz.com/kudoz/english-to-dutch/tourism-travel/1459074-self-directed-movement.html

self-directed movement

Dutch translation: Zelf bepaalde bewegingen

15:19 Jul 18, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / theme parks
English term or phrase: self-directed movement
Experienced showmen had long argued that the best rides were participant-directed; feelings of self-directed movement, control and choice stimulated public patronage.

De bezoeker van een themapark moet dus actief deelnemen aan zijn vermaak, daar gaat het over. Heeft er iemand een idee?
Manu22
Dutch translation:Zelf bepaalde bewegingen
Explanation:
Je kunt het natuurlijk ook met meer woorden omschrijven (bewegingen waarover je zelf beslist/die je zelf uitvoert, enz.), maar dit is het kortste.

"Stimuleren van de psychomotorische ontwikkeling en zelfredzaamheid krijgt ruime aandacht. Hiertoe is het belangrijk dat begeleidsters in de onmiddellijke omgeving van de kinderen verblijven en voor hen bereikbaar zijn om hen enerzijds te stimuleren in hun groei naar zelfstandigheid (door hen bijvoorbeeld tijdens het verzorgen en eten geven zelf bepaalde handelingen tot een goed einde te laten brengen)...."

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-07-18 17:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zie er op de meeste Nederlandse sites geen streepje tussen.
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zelf aangestuurde beweging
Saskia Bliemer - van der Pijl
4vrije beweging
Laurent Slowack
4Zelf bepaalde bewegingen
Tina Vonhof


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zelf bepaalde bewegingen


Explanation:
Je kunt het natuurlijk ook met meer woorden omschrijven (bewegingen waarover je zelf beslist/die je zelf uitvoert, enz.), maar dit is het kortste.

"Stimuleren van de psychomotorische ontwikkeling en zelfredzaamheid krijgt ruime aandacht. Hiertoe is het belangrijk dat begeleidsters in de onmiddellijke omgeving van de kinderen verblijven en voor hen bereikbaar zijn om hen enerzijds te stimuleren in hun groei naar zelfstandigheid (door hen bijvoorbeeld tijdens het verzorgen en eten geven zelf bepaalde handelingen tot een goed einde te laten brengen)...."

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-07-18 17:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zie er op de meeste Nederlandse sites geen streepje tussen.


    Reference: http://www.dendermonde.be/stad/ocmw/fabeltj1.htm
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrije beweging


Explanation:
iemand beweegt zoals hij dat zelf wenst

Laurent Slowack
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zelf aangestuurde beweging


Explanation:
In de zin kan het natuurlijk ook omschreven worden: "het gevoel dat men zelf de beweging aanstuurt..."

Saskia Bliemer - van der Pijl
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: