infinity pool

Dutch translation: overloopzwembad, landschapszwembad, eindeloos zwembad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:infinity pool
Dutch translation:overloopzwembad, landschapszwembad, eindeloos zwembad

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
17:56 Aug 29, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Tourism & Travel
Additional field(s): Architecture, Construction / Civil Engineering
English term or phrase: infinity pool
Definition from own experience or research:
A swimming pool which produces a visual effect of water extending to the horizon, vanishing, or extending to infinity

Example sentence(s):
  • With the infinity pool looking out over the ocean views and the peaceful resort, this leaves more time for the fun and games to happen in the freeform pool. First Choice UK
  • The Pool Residences each have their own infinity pool and combine blissful living space with privacy. Infinity Swimming Pools
  • Surrounded by lush zen garden landscapes, an enchanting infinity pool appears to flow directly into the sparkling waters of Elliott Bay. Four Seasons Hotels Limited
Glossary-building KudoZ




Question posted on behalf of translation team:


This question is closed

overloopzwembad, landschapszwembad, eindeloos zwembad
Definition:
Een infinity pool is een zwembad dat het visuele effect van het wateroppervlak uitbreidt tot aan de horizon, verdwijnt of zich uitstrekt tot oneindigheid. Het visuele effect wordt veroorzaakt door de "verdwenen rand" van het zwembad omdat de rand van het zwembad zich bevindt op de hoogte van het wateroppervlak.
Selected response from:

DebbieKleynhans
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2overloopzwembad, landschapszwembad, eindeloos zwembad
DebbieKleynhans
5Overlopend zwembad zonder rand
Jacqueline Sieben
4Oneindigheisdzwembad
David Sheehan
4oneindig zwembad
Evelien Veldhuizen
4eindeloos zwembad
freekfluweel


  

Translations offered


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eindeloos zwembad


Definition from JoostdeVree:
Een infinity pool is een zwembad dat het visuele effect van het wateroppervlak uitbreidt tot aan de horizon, verdwijnt of zich uitstrekt tot oneindigheid.

Example sentence(s):
  • Infinity pools worden voornamelijk gezien bij exotische resorts en exclusieve en luxe woningen. - JoostdeVree  

Explanation:
alternatieven:

landschapszwembad
overloopzwembad
freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
overloopzwembad, landschapszwembad, eindeloos zwembad


Definition from joostdevree.nl:
Een infinity pool is een zwembad dat het visuele effect van het wateroppervlak uitbreidt tot aan de horizon, verdwijnt of zich uitstrekt tot oneindigheid. Het visuele effect wordt veroorzaakt door de "verdwenen rand" van het zwembad omdat de rand van het zwembad zich bevindt op de hoogte van het wateroppervlak.

Example sentence(s):
  • Een infinity pool is een zwembad dat het visuele effect van het wateroppervlak uitbreidt tot aan de horizon, verdwijnt of zich uitstrekt tot oneindigheid. Het visuele effect wordt veroorzaakt door de "verdwenen rand" van het zwembad omdat de rand van het zwembad zich bevindt op de hoogte van het wateroppervlak. - Joostdevree.nl 
DebbieKleynhans
Native speaker of: Native in AfrikaansAfrikaans, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Iris Shalev: Overloopzwembad of landschapszwembad.
68 days

Yes  Marieken A. VdE: Overloopzwembad
87 days

3 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oneindig zwembad


Definition from own experience or research:
Het oneindige zwembad in het Villa Mahal staat in ons lijstje omdat het een echt oneindig zwembad is. Het doet namelijk waarvoor het bedoeld is: verdwijnen en overgaan in de oceaan en de lucht.

Example sentence(s):
  • Het oneindige zwembad in het Villa Mahal staat in ons lijstje omdat het een echt oneindig zwembad is. Het doet namelijk waarvoor het bedoeld is: verdwijnen en overgaan in de oceaan en de lucht. - http://plazilla.com/top-10-meest-indrukw  
Evelien Veldhuizen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

60 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Overlopend zwembad zonder rand


Definition from Bali Villa:
Een overlopend zwembad zonder rand.

Example sentence(s):
  • Vanaf het terras loopt u een trapje af naar het lager gelegen zwembad, een “infinity pool”. De overloop zonder rand geeft een grandioos uitzicht over de vallei. - Villa Salernes  
  • Een van de toppunten van dit hotel is de prachtige ‘infinity pool’, een ruim zwembad zonder zichtbare badrand, waardoor je een adembenemend en spectaculair uitzicht over de Amalfitaanse kustlijn hebt - De mooiste zwembaden  
Jacqueline Sieben
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

60 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Oneindigheisdzwembad


Definition from NH hotels:
Dit is een zwembad, vooral in luxe accommodatie, dat de indruk wekt dat men in het oneindige kijkt als men er bijstaat

Example sentence(s):
  • Geniet van een verfrissende duik in ons prachtige oneindigheidszwembad of neem plaats op een ligstoel op het zonneterras. - NH Hotels  
David Sheehan
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search